Social media en tools

De ICT-tools die de PR-professional kunnen ondersteunen bij zijn werk zijn legio. En toch durven wij te beweren dat we de meeste tools niet alleen kennen, maar als we ze al niet zelf gebruiken we ze toch op zijn minst aan een kritische evaluatie hebben onderworpen. De gemiddelde mediadatabase, tool voor verzending van persberichten, (e-)knipseldienst, digitale press room, tool voor social media releases en instrumenten voor social media monitoring kennen geen geheimen voor ons. Voor de een de kers op de appelmoes, voor ons de basis van onze cyclus van content monitoring, content creation en content distribution.

Social media-strategie

In onze dienstverlening vinden we het belangrijk om te beginnen bij het begin. En dat is het verhaal dat elke organisatie te vertellen heeft. Vanuit dat verhaal signaleren wij mogelijkheden, bedenken wij invalshoeken en vertalen wij deze door naar social content. Met behulp van een social media-plan en een posting plan maken we deze tastbaar, terwijl we de juiste mate van creativiteit en spontaniteit inzetten om optimaal in te spelen op het snelle maar daarom zeker niet altijd vluchtige karakter van de social media.

Social media-monitoring

Met behulp van onze social media monitoring tools brengen we in kaart op welke kanalen er door wie in een bepaalde periode over de organisatie gesproken wordt en wat de teneur is van de berichtgeving. Voor veel van onze opdrachtgevers bekijken we dagelijks of hun online aanwezigheid veranderd is, hoe we de situatie kunnen beïnvloeden of consolideren en hoe we hun profilering kunnen aanpassen.