Nieuws en blogs

Overstap van klant- naar bureauzijde: multitasken 2.0

Vijftien jaar geleden werden de mailingen nog via de fax gestuurd en werden folders nog gedrukt verspreid, terwijl we ons vandaag de dag niet eens meer een wereld zonder social media  kunnen voorstellen.”

Na jarenlange ervaring aan de klantzijde besloot ik onlangs de overstap te maken naar de bureauzijde. Een nieuwe uitdaging bij Wisse Kommunikatie: een spannende maar weloverwogen keuze.

Ik heb me altijd met ziel en zaligheid ingezet bij mijn vorige werkgevers aan de klantzijde. Ik heb zelfstandige marketing-/communicatiefuncties bekleed, maar ook op een communicatieafdeling gewerkt. Ik voelde me al snel een soort ‘ambassadeur’ voor het bedrijf. Commercieel als ik ben, vond ik het prettig om samen met collega’s ‘het gezicht’ naar buiten toe te vormen. Zo vertegenwoordig je, bijvoorbeeld op beurzen, het bedrijf en ben je eigenlijk het bedrijf. Je leert al snel alle ins en outs kennen en voordat je het weet behoor je zelfs al een beetje tot het meubilair.

Tijdens mijn loopbaan veranderde de wereld om me heen. Het communicatievak was aan enorme ontwikkeling onderhevig. Zo gingen vijftien jaar geleden de mailingen nog via de fax en werden folders nog gedrukt verspreid, terwijl we ons vandaag de dag niet eens meer een wereld zonder social media  kunnen voorstellen. Daarmee is het communicatievak overigens ook meteen veel transparanter en directer geworden. Iedereen kan immers wat over iedereen roepen en voilà: daar komt een hele online conversatie op gang.

Als gedreven marketing-/communicatieprofessional wilde ik natuurlijk wel bijblijven in het vak. Steeds vaker rees bij mij de vraag: hoe houd ik de ontwikkelingen in mijn vak nog beter bij en wat wordt mijn volgende stap? Een stap die me wat moest brengen. Enerzijds persoonlijke ontwikkeling, anderzijds bijblijven in het vak.

Soms moet je dan verder durven kijken en het oude vertrouwde los durven laten. Aan de andere kant is het steeds switchen van werkgevers ook niet alles. Een mooi alternatief om ‘bovenop’ de communicatieontwikkelingen te zitten én de dynamiek van meerdere bedrijven te ontdekken is echter werken voor een communicatiebureau. Picture perfect voor mij dus!

Daarom besloot ik onlangs de overstap te maken van de klant- naar de bureauzijde. Met mijn jarenlange ervaring aan de klantzijde ben ik klaar om mijn kennis en kunde in te zetten voor verschillende opdrachtgevers. Hoe mooi is het om een kijkje te nemen in al die keukens! Dat lijkt me zeer afwisselend en dynamisch, mede omdat iedere opdracht ook weer zo anders is. Ik zal mij uiteraard met volle overgave in ieder klant gaan verdiepen, mijn kennis en kunde toepassen, maar ook gewoon lekker pragmatisch ‘aan de bak’ gaan. Hoewel ik gewend ben te multitasken, wordt dit vast en zeker multitasken 2.0!

Wisse Kommunikatie is een mooie mix van een klein ‘close’ team én een diversiteit aan interessante opdrachtgevers. Hier word ik omringd door PR-professionals. Mensen zoals ik. Mensen met dezelfde passie voor het vak. Mensen om mee te sparren. Ik verwacht dat we veel van elkaar kunnen leren! Samen brengen we graag de boodschap van onze opdrachtgevers over via de verschillende kanalen. Kortom: wij vertellen graag uw verhaal!

Liane Oosterkamp

      Laat uw reactie achter