Nieuws en blogs

Work in PRogress

PR & Social voor de Dutch Open Hackathon 2016

Wisse Kommunikatie verzorgt dit jaar de PR-en social media-activiteiten rondom de Dutch Open Hackathon 2016 - een initiatief van de Kamer van Koophandel, KLM, Philips, Politie, PostNL en Schiphol Group. De betrokken partners willen met dit evenement open innovatie en technologische vooruitgang in Nederland stimuleren en ondersteunen. Tijdens de hackathon worden developers uitgedaagd om in 48 uur creatieve oplossingen en toepassingen te bedenken voor concrete, alledaagse uitdagingen.

Nieuw dit jaar bij de Dutch Open Hackathon is de Open Innovatie Seminar die voorafgaand aan de opening van het evenement plaatsvindt. Tijdens deze seminar worden de deelnemers vanuit verschillende perspectieven volledig bijgepraat over de laatste stand van zaken met betrekking tot open innovatie in Nederland. Ook krijgen zij concrete handvatten mee om zelf met open innovatie aan de slag te gaan. Sprekers zijn onder meer Vareska van de Vrande (RSM Erasmus Universiteit en www.openinnovatie.nl), Ron de Milde (Politie), Henk Scholten (Geodan) en Erik van Ommeren (Gartner).

De Dutch Open Hackathon 2016 vindt plaats van 9 tot en met 11 december in het Cambridge Innovation Centre (CIC) Rotterdam.

logo DOH_PM.jpg

 

Groep journalisten bezoekt fabrieken Schell in Duitsland

Begin september bezochten Wisse Kommunikatie en het Belgische partnerbureau InstiCOM met een groep van zeven Nederlandse en Belgische journalisten de fabrieken van Schell in de Duitse plaats Olpe. Schell is een fabrikant van hoogwaardige sanitairproducten, die bijna alle producten in eigen beheer produceert, assembleert en verpakt. Tijdens het bezoek aan Olpe kregen de journalisten enkele presentaties over de geschiedenis van het bedrijf, de huidige activiteiten en de plannen voor de toekomst. Er was veel tijd ingeruimd voor een rondleiding door de fabrieken, waar massief koperen staven binnenkomen en via een reeks bewerkingen kant-en-klaar verpakt via de expeditie-afdeling de fabrieken weer verlaten. Erg indrukwekkend zijn bijvoorbeeld de volautomatische machines voor metaalbewerking, de chroombaden en de assemblage- en verpakkingsafdelingen.

De reis naar Olpe bewees weer eens dat een persbezoek een prima manier is om journalisten met een bedrijf te laten kennismaken; zeker als er daadwerkelijk wat te zien is. Hoewel het doel van de reis vooral draait om kennismaking en het creëren van een band met de journalisten, zijn er toch ook al enkele interessante artikelen over het bezoek aan de Schell-fabrieken verschenen.

Schell-20091208-043.jpg

Campagne ‘Kraanwater Graag’ Vitens

Wisse Kommunikatie heeft tijdens de zomermaanden drinkwaterwaterbedrijf Vitens ondersteund bij de regionale PR-activiteiten van de bewustwordingscampagne ‘Kraanwater Graag’.

Met deze campagne wil Vitens iedereen bewust maken van de waarde van ons kraanwater. Klanten die afgelopen zomer in de horeca of op een festival om kraanwater vroegen en dit zonder problemen ook kregen, werd gevraagd hiervan een ‘kraanwaterselfie’ te nemen en deze op Kraanwaterkaart.nl te plaatsen. Zij maakten daarmee kans op een van de honderd watertappunten voor hun gemeente. De tappunten werden vervolgens in overleg met de winnaar geplaatst op pleinen, in natuurgebieden, bij sportverenigingen of op scholen en voorzien van de naam van de winnaar.

We hebben de zichtbaarheid van Vitens aanzienlijk verbeterd en de campagne ‘Kraanwater Graag’ kracht bijgezet door in de betreffende gemeenten media-aandacht te genereren voor de campagne en de selfie-actie. In totaal hebben we 27 persberichten verstuurd, zijn er 2.064 kraanwaterselfies geplaatst en hebben we veel publicaties in regionale en landelijke media gerealiseerd. Kortom, een geslaagd project om op terug te kijken.

LogoVitens-vrijstaand-50k.jpg