De ultieme beleving voor een klant is vaak het lezen van zijn bedrijfsnaam in een nationale krant. Het liefst zouden we er natuurlijk voor zorgen dat de kranten dagelijks vol staan met nieuws van, of over onze klanten, maar in de realiteit blijkt het vaak lastig om dit te realiseren. Als de klant nieuws heeft dat hemel en aarde doet bewegen, dan is het natuurlijk een koud kunstje om de bladen te bereiken. Maar helaas dient dat nieuws zich niet dagelijks aan.
Toch zien we graag de namen van onze klanten terug in de krant. Om dit te bewerkstelligen, zoeken we naar nieuws op de journalistieke agenda waar onze klanten iets relevants over zouden kunnen zeggen. Als dit nieuws is gevonden, is het zaak om een scherpe, inhoudelijke reactie te schrijven, te laten controleren door de klant en te delen met de journalist. Soms wordt er niks mee gedaan, maar vaak is het raak.
Hieronder een voorbeeld. Voor onze klant ANSYS, leverancier van simulatiesoftware, schreven wij een reactie naar aanleiding van een artikel in het Algemeen Dagblad, waarin werd gesteld dat autonome auto’s de veiligheid op de weg direct zouden verbeteren. Hoewel autonome auto’s in de toekomst voor veilig transport zullen zorgen, is deze situatie volgens ANSYS nog ver weg. De reactie van ANSYS leidde tot een publicatie in het Algemeen Dagblad en diverse regionale edities.