Het thuisblijven vraagt een hele hoop flexibiliteit van iedereen over heel de wereld. En biedt een hoop kansen op marketingcommunicatiegebied. Als communicatiestudent en liefhebber vind ik het erg mooi om te zien hoe verschillende merken hierop inspelen. Hieronder heb ik mijn persoonlijke favorieten op een rijtje gezet.
1. Een gratis Whopper van Burger King voor de scholier
Een slim initiatief vanuit Burger King in Amerika. Ook daar lopen studenten aan tegen thuisonderwijs, en dit vraagt om een hoop discipline en creativiteit. Burger King maakte een slimme inhaker op social media. De scholieren die de vragen van Burger King correct kunnen beantwoorden, krijgen een code voor een gratis Whopper.
2. Uber Eats bestrijdt verveling met spellen
Spellenmaker Hasbro en Uber Eats gaan de ideale samenwerking aan: het bezorgen van spellen. De verkoop van puzzels en spellen is flink gestegen sinds de quarantaine. Uber Eats en Hasbro helpen de mensen veilig thuis te blijven door spellen tot aan de deur te bezorgen.
3. Pathé biedt Nederlanders gratis films aan tijdens de quarantaine
Pathé deelt elke ochtend een code waarmee je gratis een film kunt bekijken bij Pathéthuis. Deze code geldt tot 23:59 u die dag. Perfect om de verveling de kop in te drukken!
4. De Thuisblijvertjespagina van Bol.com
Bol.com maakte een mooie inhaker voor alle thuisblijvertjes in Nederland. De online-gigant biedt digitale (luister)boeken aan voor 1 cent. Dit maakt de dagen thuis toch een stukje leuker!
5. Een mooi gebaar vanuit Rituals
Om de zorgmedewerkers een hart onder de riem te steken heeft Rituals wel 200.000 goodiebags gemaakt voor de zorgmedewerkers bij alle 80 ziekenhuizen in Nederland.
Mogen deze voorbeelden tot inspiratie dienen!
Phoebe Kamp