• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Skip to footer navigation
Wisse Kommunikatie

Wisse Kommunikatie

We helpen innovatieve organisaties hun doelen bereiken met goed onderbouwde content

  • Diensten
    • Communicatiestrategie
    • Communicatietrainingen
    • Contentstrategie
    • Crisiscommunicatie
    • Leadgeneratie
    • PR
  • Content
    • Blogs
    • Cases
    • Markante Kommunikanten
    • Wisse-nieuws
    • Podcast en webinars
  • Crisiscommunicatie
    • Bedrijfsleven
    • Zorg
  • Innovatie
  • Opdrachtgevers
  • Over ons
    • Contact
    • Team
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

De Wisse Innovatieranglijst om het belang van innovatie te onderstrepen

mei 1, 2023 by Serge Beckers

De ‘waterstofmolen’ van het Nederlandse bedrijf Hygro voert na het eerste kwartaal de innovatieranglijst van PR-bureau Wisse Kommunikatie aan. De waterstofmolen is een windturbine met een geïntegreerde elektrolyser, waarmee ter plekke waterstof wordt gemaakt. Die kan bijvoorbeeld geleverd kan worden aan een waterstoftankstation. Wisse Kommunikatie, een PR-bureau dat zich bezighoudt met technologie en innovatie, startte dit jaar met de ranglijst. De projecten worden door de consultants geselecteerd en krijgen een beoordeling op basis van een aantal criteria dat inzicht geeft in de verwachte acceptatie van de innovatie. Op de plaatsen twee en drie staan een systeem voor spraakgestuurd rapporteren in de zorg en snellaadpalen met een bufferfunctie voor gebieden waar de capaciteit van het elektriciteitsnet te wensen overlaat.

“We houden ons al meer dan veertig jaar bezig met technologie en innovatie in de (auto)mobiliteit, de bouw, de energiesector, de ICT-sector, de industrie en de zorg”, zegt Theo Snijders, managing consultant bij Wisse Kommunikatie. “Vaak zijn we echt verrast over het werk dat in R&D-centra gedaan wordt, het belang daarvan voor de oplossing van problemen en de vele innovaties die nog in het verschiet liggen. We zijn vaak al heel vroeg betrokken bij innovaties die pas later in de acceptatiefase komen. Een voorbeeld is waterstof. Daarover informeerden we de markt twintig jaar geleden al, maar de laatste jaren zie je dat de toepassing in een stroomversnelling raakt. Wij willen graag een bijdrage leveren aan de verbetering van organisaties, mens en maatschappij door de adoptie en de acceptatie van relevante innovaties te stimuleren. Met onze ranglijst, die gekoppeld is aan een wekelijkse blog over een innovatie, hopen we de aandacht op het belang van innovatie te vestigen.” Innovaties zijn overigens niet alleen fysieke producten, maar kunnen ook betrekking hebben op diensten, werkprocessen, concepten en zelfs visie.

“In de innovatieblogs gaan we dieper in op de aard van de innovatie, het probleem dat ze oplost en voor wie ze bedoeld is. Daarnaast bekijken wie er allemaal een rol speelt bij de introductie en acceptatie van de innovatie, welke belemmeringen uit de weg geholpen moeten worden en wat de impact van de innovatie is. In feite staan deze vragen ook centraal bij de projecten die we voor onze klanten uitvoeren. Als deze vragen adequaat beantwoord kunnen worden, is de stap naar een succesvolle communicatie-aanpak niet zo groot meer”, licht Snijders toe.

De innovaties die in de blogs beschreven worden, krijgen een waardering die gebaseerd is op een aantal criteria: de kwaliteit van de innovatie, de urgentie van de probleemoplossing en de kans op brede acceptatie. Daarnaast wordt er een wegingsfactor toegepast, waardoor innovaties met betrekking tot bijvoorbeeld zorg en gezondheid, klimaatbeheersing en duurzaamheid, die een grote impact hebben op de maatschappij, hoger scoren dan innovaties op het gebied van media en IT.  “Ons  beoordelingssysteem is natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwd en weerspiegelt een beetje onze eigen mening over de prioriteit van innovatie, maar we vinden het leuk om aan het eind van het jaar een winnaar te hebben, die we een leuke award zullen overhandigen.”

De Wisse Innovatieranglijst ziet er als volgt uit:

 

Innovatie Score
1 Dotterrobot 84,46%
2 Waterstofmolen 81,92%
3 Spraakgestuurd rapporteren in zorg en welzijn 79,59%
4 Snellaadpalen met bufferaccu’s 78,39%
5 Fysiotherapie en VR 74,72%
6 Algoritme tegen no shows van patiënten 73,09%
7 Waterstof  voor de verwarming van woningen 62,26%
8 Recycling en hergebruik van medisch afval 60,10%
9 Swappen van accupakketten van elektrische auto’s 57,29%
10 Haverpoeder – van restproduct naar plantaardige voedingsbron 54,07%
12 Motor voor rolgordijnen 52,26%
11 Toegankelijkheid apps verbeteren 49,44%
12 Het opruimen van landmijnen zonder persoonlijk gevaar 45,20%
13 Fysieke genegenheid op afstand 8,12%

 

De innovatieblogs en de innovatieranglijst zijn te vinden op https://www.wisse-worldcom.nl/nl/category/innovatienieuws/page/2/

Primary Sidebar

Categorieën

  • Blogs
  • Cases
  • Innovatienieuws
  • Wisse-nieuws

Artikelen

  • 10 trends die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen (deel 1)
  • Innovaties: verantwoording en scores
  • Stemmen: groot goed, dito biljet
  • Data omzetten in aandacht? Zo doe je dat!
  • AI vs. ‘echte’ copywriters in B2B-contentcreatie

Footer

Contact

Eusebiusbuitensingel 3
6828 HS Arnhem
Postbus 3037
6802 DA Arnhem
026 443 15 23
Parkeerplaats

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • xing
partners partners

Schrijf je in voor de nieuwsbrief



© 2023 Wisse Kommunikatie. All rights reserved.

  • Privacy statement
  • Terms and conditions