• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Skip to footer navigation
Wisse Kommunikatie

Wisse Kommunikatie

We helpen innovatieve organisaties hun doelen bereiken met goed onderbouwde content

  • Diensten
    • Communicatiestrategie
    • Communicatietrainingen
    • Contentstrategie
    • Crisiscommunicatie
    • Leadgeneratie
    • PR
  • Content
    • Blogs
    • Cases
    • Markante Kommunikanten
    • Wisse-nieuws
    • Podcast en webinars
  • Crisiscommunicatie
    • Bedrijfsleven
    • Zorg
  • Innovatie
  • Opdrachtgevers
  • Over ons
    • Contact
    • Team
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Worldcom Confidence Index augustus: wereldwijde vertrouwen van zakelijke leiders blijft stabiel

september 18, 2020 by Theo Snijders

De Worldcom Confidence Index (WCI) is een structureel onderzoek van de Worldcom Public Relations Group naar de mate van vertrouwen in en bezorgdheid over verschillende onderwerpen onder zakelijke leiders. Het onderzoek wordt met behulp van kunstmatige intelligentie uitgevoerd onder 54.000 CEO’s en CMO’s wereldwijd. Uit het maandelijkse WCI-rapport voor de maand augustus blijkt dat het vertrouwen stabiel is gebleven.

Het vertrouwen van de wereldwijde C-suite kreeg eind 2018, begin 2019 harde klappen en daalde met zo’n 20 procent. Die daling werd waarschijnlijk veroorzaakt door zorgen over de impact van een mogelijke handelsoorlog tussen de VS en China en van de gevolgen van de Brexit. In maart 2020 liep het vertrouwen opnieuw averij op door de wereldwijde corona-pandemie en daalde het met nog eens 10 procent. Maar sinds april 2020 vertoont de mate van vertrouwen een redelijk stabiele lijn,  en is het cijfer maandelijks zelfs licht gestegen.

WCI augustus

Resultaten augustus 2020

Het aantal gemonitorde landen is inmiddels uitgebreid met Thailand; daarmee wordt sinds augustus het vertrouwen onder CEO’s en CMO’s in maar liefst 31 landen onderzocht.

In al deze landen blijken de resultaten voor augustus ten opzichte van die van juli 2020 nauwelijks te zijn veranderd, de top  10 onderwerpen is ongewijzigd. Zo blijven werknemersgerelateerde onderwerpen het best vertegenwoordigd, met 5 vermeldingen in de top 7. Hierbij hebben bijscholing en omscholing nog steeds het hoogste ‘engagement level’. Impact en rol van media blijft staan op # 3 en duurzaamheidskwesties blijven # 4 bezetten.

Nederland

Ook op landelijk niveau blijven zowel het vertrouwen als de betrokkenheid onder CEO’s en CMO’s stabiel. Wel valt op dat in augustus meer onderwerpen iets boven het internationale gemiddelde WCI-vertrouwen uitkomen. Zo is bijvoorbeeld het vertrouwen van Nederlandse leiders in hun vermogen medewerkers bij – en om te scholen gestegen, evenals hun vertrouwen in de arbeidsvoorwaarden als succesfactor voor het bedrijf.

Een grafische weergave van de resultaten is binnenkort te downloaden via op de website van de Worldcom Public Relations Group. Meer informatie is op te vragen via serge.beckers@wisse-worldcom.nl.

 

 

Primary Sidebar

Categorieën

  • Blogs
  • Cases
  • Innovatienieuws
  • Wisse-nieuws

Artikelen

  • Innovaties: verantwoording en scores
  • Fysiotherapie en VR
  • Spraakgestuurd rapporteren in de zorg: een directe lastenverlichting
  • Snellaadpalen met ingebouwde bufferaccu’s
  • Waterstofmolen maakt ter plekke waterstof uit windenergie

Footer

Contact

Kroonpark 2a
6831 GV Arnhem
Postbus 3037
6802 DA Arnhem
026 443 15 23

 

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • xing
partners partners

Schrijf je in voor de nieuwsbrief



© 2023 Wisse Kommunikatie. All rights reserved.

  • Privacy statement
  • Terms and conditions