• Nederlands
  • Engels
  • Duits
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Case studies
Panasonic, maar dan B2B

Panasonic, maar dan B2B

Panasonic is bij de gemiddelde consument vooral bekend om zijn televisies, camera’s en gereedschap, maar het merk heeft ook een uitgebreid portfolio B2B-producten, zoals retail-schermen toughbooks, projectoren en broadcast-oplossingen. Wisse zorgt ervoor dat deze producten in de juiste sectoren onder de aandacht komen, door middel van persberichten, evenementen en aansprekende klantcases.

Reviewcampagne voor opslagproducten van Synology

Reviewcampagne voor opslagproducten van Synology

Niets verkoopt een product beter dan een goede review van een gerespecteerde journalist. Voor Synology, fabrikant van netwerkopslag-oplossingen, heeft Wisse Kommunikatie dan ook een review-campagne opgezet om de producten bij de juiste mensen onder de aandacht te brengen. Wisse verzorgt het gehele proces, van de mediaselectie tot de logistiek van de producten, van het verstrekken van achtergrondinfo tot de accordering van het reviewartikel.

Voorlichtingsevenement over Legionellapreventie

Voorlichtingsevenement over Legionellapreventie

Legionella komt vooral in het nieuws na een uitbraak, zeker als deze voor veel mensen tot een naar ziekbed leidt. Beduidend minder aandacht is er voor de mogelijke preventiemaatregelen. Om daar verandering in te brengen, organiseerden wij namens Schell, de Duitse specialist in armaturen en sanitaire oplossingen, een evenement waar productmanagers, legionella-experts en journalisten informatie en inzichten met elkaar uitwisselden over de mogelijkheden om Legionella-infecties te voorkomen.

Nationale bekendheid voor Europese weer- en klimaatdienst

Nationale bekendheid voor Europese weer- en klimaatdienst

ECMWF Copernicus is het meteorologische instituut van de Europese Unie, dat onderzoek doet naar temperatuur- en klimaatvariabelen wereldwijd. De informatie uit deze onderzoeken is gratis beschikbaar, en wordt door veel partijen structureel ingezet. Wisse Kommunikatie werkt in Nederland aan de merkbekendheid van Copernicus door stelselmatig de meest interessant updates en onderzoeken met de media te delen en interviews met landelijke media te faciliteren, zoals de NOS.

Escape room voor een slotenfabrikant

Escape room voor een slotenfabrikant

Master Lock, fabrikant van slimme beveiligingsoplossingen, was op zoek naar een spannende manier om onder de aandacht te komen bij Nederlandse consumenten. Wisse leverde die, door een escape room in Utrecht om te toveren in een Master Lock ontsnappingsevenement voor influencers en journalisten. Immers, hoe kun je sloten beter testen dan door ze bloot te stellen aan een groep enthousiastelingen die binnen het uur moet ontsnappen?

Communicatieonderzoek thyssenkrupp Home Solutions

Communicatieonderzoek thyssenkrupp Home Solutions

Op verzoek van trapliftfabrikant thyssenkrupp Home Solutions en de leverancier van het personenalarm Zembro voerden wij als herhaling op 2015 in 2018 een communicatieonderzoek uit onder 10.855 senioren in de leeftijd van 50 jaar tot 80+. Het onderzoek werd uitgezet de mogelijkheden te onderzoeken om thyssenkrupp Home Solutions en Zembro te positioneren als autoriteit op het gebied van langer thuis wonen. Wat bleek: het onderwerp ‘langer thuis wonen’ leefde nog steeds volop.