• nl
  • en
  • de
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871

Het is mooi als de media schrijven over producten van klanten naar aanleiding van een persbericht, maar het is nog veel interessanter om ze het product echt te laten testen. In persberichten zijn de superlatieven immers niet van de lucht, maar de vraag is of deze superlatieven zich staande houden in de werkelijkheid. Als de journalist enthousiast is over een product, dan is dat veel meer waard dan een kort artikel over een persbericht. Daarom bieden wij onze klanten de mogelijkheid hun producten of diensten te laten testen, door de juiste publicaties te benaderen voor een review.

MasterLock

 

Een van onze klanten waarvoor wij het pitchen van reviews verzorgen, is de Amerikaanse beveiligingsspecialist Master Lock. Master Lock biedt allerlei fysieke beveiligingsoplossingen, zoals sloten voor thuis of voor vervoermiddelen, en brengt deze producten graag naar de Nederlandse markt.

Bij de lancering van een nieuw product wordt er natuurlijk een persbericht geschreven over de functionaliteiten en de kwaliteit. Juist bij producten voor consumenten wil je dat er ook mogelijkheden zijn om het te laten testen. Dit kan over digitale producten zoals een applicatie gaan, maar geldt ook bij uitstek voor fysieke oplossingen. Een alinea in een persbericht dat het product roemt om zijn robuustheid is één, maar een onderschrijving van deze kwaliteit door een objectieve journalist geeft het product (en hiermee het bedrijf) veel meer waarde.

Als bureau bieden wij onze klanten de mogelijkheid om hun producten te laten testen door de media. Dit doen we natuurlijk niet lukraak; per product dat we pitchen voor een review, brengen we in kaart voor welke doelgroep dit het meest relevant is en welke media door deze wordt gebruikt. Vervolgens bereiden we een pitch voor die vertelt waarom het product bij die doelgroep aansluit en dus relevant is voor het medium om te reviewen.

In het geval van Master Lock hebben we bijvoorbeeld een fietsslot gepitcht. Een fietsslot is natuurlijk niet bijster interessant voor een IT-magazine, maar wel voor een magazine dat bijvoorbeeld studenten aanspreekt. Immers, geen bevolkingsgroep die zoveel fietsen verslijt als studenten. Deze aanpak leverde een review op bij twee succesvolle online lifestyle magazines.

Het enige wat het de klant kost als het een succesvolle pitch is, is dat ze een exemplaar ter review op moeten sturen, ervan uitgaande dat het product ook daadwerkelijk kan voldoen aan de superlatieven. Vervolgens krijgt de klant er een waardevolle publicatie voor terug waarin de kwaliteit van het product wordt onderschreven door een objectieve partij.