Al ruim zes jaar werkt Wisse Kommunikatie voor de Amerikaanse softwareleverancier ServiceNow. Als onderdeel van een pan-Europees team van PR-bureaus is ons belangrijkste doel zichtbaarheid creëren voor het bedrijf ServiceNow, haar visie en producten en diensten in de Nederlandse (IT) media. In de afgelopen zes jaar is het bedrijf uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende platformbedrijven wereldwijd. De PR-activiteiten voor ServiceNow zijn in deze periode evenredig meegegroeid, waardoor het momenteel een van onze grootste klanten is.
Aan de basis van de PR-activiteiten voor ServiceNow ligt een geïntegreerde PESO-campagne ten grondslag. Deze wordt in nauwe samenwerking met corporate communicatie en lokale marketing uitgevoerd. De belangrijkste elementen van deze PR-campagne zijn:
Contentcreatie
- Persberichten (lokaal / internationaal)
- Artikelen en blogs
- Onderzoeksrapporten (gebaseerd op lokaal onderzoek)
Mediarelaties
- Onderhouden mediacontact met relevante IT-, business-, landelijke media, maar ook media die relevant zijn voor verschillende sectoren (HR, Customer Experience, Manufacturing, etc.)
Social media management
- Schrijven/vertalen en posten van (lokale) posts voor LinkedIn, Twitter en interne social media-kanalen.
Event- en Marketingsupport
- Mediarelaties rondom lokale en internationale klantevenementen
- Opzetten en beheren van betaalde contentsamenwerkingen met lokale media
Een kijkje in de keuken van onze PR-activiteiten voor ServiceNow: een overzicht van de highlights in 2021:
- Interview CFO Gina Mastantuono met CFO Magazine
- Interview VP EMEA North Michael Maas met AG Connect over de terugkeer naar kantoor
- Publicatie van 10 artikelen in Tier 1 media geschreven door ServiceNow executives
- Interviews rondom lancering nieuwe versie ServiceNow Platform
- 120+ media-uitingen in uiteenlopende relevante media