17 Dit nieuws las je niet op NU.nl - en wel hierom

Transparante nieuwsgaring: NU.nl geeft (tijdelijk) een kijkje in de redactiekeuken

Het is de vraag van menige klant: ‘waarom heeft onderzoek X, productintroductie Y of PR-stunt Z het (landelijke) nieuws niet gehaald’? Aan ons als PR-bureau elke keer weer de schone taak om uit te leggen waarom het dit keer niet ‘gelukt’ is. Sinds kort helpt nieuwsplatform NU.nl ons hier een handje bij. In de nieuwe […]

MF - Dirk van de buis

Dirk gaat van de buis

Opmerkelijk nieuws uit supermarktland: Dirk van den Broek gaat vanaf 1 juni stoppen met tv-reclame. De reden is dat de supermarkt naar eigen zeggen ‘in deze tijd alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’ De keuze om van de buis te gaan, scheelt 35% op het marketingbudget. In een tijd […]

15 Jeff blog TikTok

De fact check van TikTok

Iets voor zoete koek slikken, het is een Nederlands spreekwoord dat al langer bestaat. Maar in deze tijd, waarin TikTok onze kijk op de werkelijkheid beïnvloedt, is het misschien wel toepasselijker dan ooit. TikTok is voor velen een vermakelijk platform, maar het kanaal wordt door het specifieke algoritme helaas ook ingezet voor een snelle verspreiding […]

14 Remco blog social media

Een groot probleem begint vaak klein

Het weekend is net begonnen. De weersvoorspellingen zijn veelbelovend. Je zit heerlijk buiten in de zon. Krantje erbij. Cappuccino.  En dan gebeurt het: ‘pling’. Je krijg een melding binnen. Een post op Twitter met daarin een kritisch geluid over je organisatie. Wat is wijsheid? Wat zou je doen? Wel of niet reageren? En zo ja, […]

Blog digital activism

Digitaal activisme – elke druppel telt

Dit is de laatste blog van Anne Nicolaides voor Wisse Kommunikatie. Na 5 jaar bij ons gewerkt te hebben, gaat Anne  ‘aan klantzijde’ een nieuwe uitdaging aan op het gebied van interne communicatie. Anne, dank voor de fijne tijd! De hele wereld houdt haar adem in nu de oorlog in Oekraïne aanhoudt en zich voor […]

Reclame ethiek 1_ 800x400

Eerlijk duurt het langst, maar zendtijd is duur

De Marketing- en communicatiesector heeft een enorm maatschappelijk nut. Nee, we zijn geen hartchirurgen, brandweerlieden of politieagenten. Maar zonder communicatie heeft een stemmer geen weet van een partijprogramma, of komt een startup met een revolutionair product niet van de grond. Toch heeft de marcomsector wel wat scherpe randjes…. In deze blog kijk ik naar televisiereclames. […]