Logo width

Data als onmisbaar onderdeel van de PR-campagne

Niemand in communicatieland onderschat het belang van data, tegelijkertijd wordt data nog maar weinig gebruikt. Het is alsof je geblinddoekt met 200 kilometer per uur op de snelweg rijdt en niet weet welke obstakels je waar tegen kan komen. Zo werd het negeren van data in communicatie en PR beschreven tijdens het seminar ‘Van buikgevoel […]

Logo width

Wisse Kommunikatie weer in de MT Top 1000 Nederlandse zakelijke dienstverleners

In de nieuwe MT Top 1000 van beste Nederlandse zakelijke dienstverleners, die vorige week verscheen, staat Wisse Kommunikatie op plek 499. Dat is een mooi resultaat voor een middelgroot communicatie-adviesbureau. In de lijst staan veel grote Nederlandse organisatie-adviseurs, advocaten- en accountantskantoren, financiële dienstverleners, verzekeraars, ICT-consultants, makelaars en opleidingsbedrijven. In de separate lijst van communicatie-adviesbureaus staat […]

Logo width

De arbeidsmarktcommunicatiescan

Een krappe arbeidsmarkt, concurrentie binnen de sector, de vergrijzing van het personeel, het binnenhalen van nieuw talent en het behouden van de bestaande werknemers: veel bedrijven hebben ermee te maken. Bij het aangaan van deze uitdagingen, is effectieve arbeidsmarktcommunicatie onmisbaar. Maar waar staat jouw organisatie op dat gebied? En waar liggen voor jou de mogelijkheden? […]

Logo width

The National Millennial Community

Beste student, Het Amerikaanse initiatief ‘The National Millennial Community’, een organisatie, die inmiddels meer dan 300 studenten omvat van ruim 40 Amerikaanse universiteiten, wil graag in contacten komen met generatiegenoten in Europa. Te beginnen in Nederland. Gezocht: maximaal 25 studenten Op dit moment zoekt de ‘NMC’ maximaal 25 Nederlandse studenten. Wil jij in een aantal […]

Logo width

Online ambassadeurs voor je bedrijfspagina: hoe krijg je ze in beweging?

Er zijn in Nederland 10,8 miljoen Facebookaccounts, 2,8 miljoen twitteraccounts, 4,4 miljoen LinkedIn-accounts en 4,1 miljoen Instagramaccounts. Grote kans dus dat jouw collega’s ergens actief zijn op social media. Maar waarom zijn ze dan nooit actief op jouw bedrijfspagina’s? Social media zakelijk inzetten is naar mijn mening altijd een goed idee. Je laat op informele […]

Logo width

Crisiscommunicatie bij cybercriminaliteit

Cybercriminaliteit wordt een interessante uitdaging voor de communicatiespecialist die zich bezighoudt met crisiscommunicatie. Het aantal gevallen waarin organisaties te maken krijgen met gerichte denial-of-service-aanvallen, ransomware of hacks neemt hand over hand toe. Daarnaast zijn er nog talloze andere ICT-gerelateerde incidenten, zoals kinderporno, datalekken, fake news en belediging of bedreiging via social media, die organisaties in […]