12 Covid

Internationale Covid-communicatie

Onlangs mocht ik deelnemen aan een aflevering uit de serie podcasts over corona, georganiseerd door Adformatie. Mijn bijdrage was tweeledig: samen met een communicatiecollega van crisiscontractant Zorggroep Noordwest-Veluwe vertelde ik iets over crisiscommunicatie in de Nederlandse zorginstellingen, en vanuit mijn ervaring met en betrokkenheid bij de Worldcom PR Group mocht ik enkele internationale communicatiefacetten belichten. […]

Soluvation_Aquatime

Innovaties op het Health Valley Event

Eindelijk weer eens een event waar je niet perse voor hoefde in te loggen! Half maart bezochten enkele consultants van Wisse Kommunikatie samen met meer dan 1000 andere bezoekers met 25+ nationaliteiten het Health Valley Event 2022. We hebben gezamenlijk deelgenomen aan ruim 40 inspiratiesessies van meer dan 80 Nederlandse en internationale sprekers en aan […]

11 Blog Podcast Sebas_2

Podcast opnemen? Stel jezelf de volgende vragen

Eén van de tofste projecten waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt, is de podcast die we voor SIDN hebben gemaakt over de 35-jarige geschiedenis van .nl. Over de populariteit van podcasts hoef ik je waarschijnlijk niks te vertellen. Als zelfs het NOS Journaal een item wijdt aan een overname in podcastland, dan kun […]

10 Kunstmatige boekrecensie_3 800-400

Communicatie en de kunstmatige boekrecensie

Wist je dat elk boek dat in de bibliotheek komt te liggen eerst gerecenseerd wordt? En dat op basis van onder meer die recensie een bibliothecaris bepaalt of een boek aan de collectie wordt toegevoegd? Nou, ik niet. En wat ik ook niet wist is dat NBD Biblion – de organisatie die boeken levert aan […]

9 PR_awareness

Waarom PR- en communicatieprofessionals verder moeten kijken dan naamsbekendheid en bereikcijfers

Awareness, oftewel naamsbekendheid. Dat is wat PR-bureaus al sinds jaar en dag verkopen, waar directieleden op inzetten en wat de wereld van PR laat draaien. Maar naamsbekendheid puur en alleen laten groeien zonder onderliggende strategie is niet genoeg, en zal nooit genoeg zijn. In deze blog, een bewerking van de publicatie van Corporate Ink, een […]

SIDN TEST

Podcast SIDN: 35 jaar .nl

Verhalen vertellen – dat is zo ongeveer de essentie van al het werk dat wij voor onze opdrachtgevers verrichten. Vaak zijn dat heel technische verhalen, geschreven of verteld voor een vrij specifieke doelgroep. Maar soms hebben we de kans om een verhaal te vertellen dat voor iedere Nederlander relevant is. Het verhaal over het 35-jarige […]