Logo width

Lessen van Zoom: op inhoudelijke kritiek reageer je inhoudelijk

Het kan soms hard gaan: het ene moment wordt je dienst door de premier van het land in een live persconferentie als werkwoord genoemd (‘we gaan zoomen’), het andere moment lig je onder vuur vanwege diverse security- en privacy-issues. Het ‘overkwam’ videobeldienst Zoom: na de piek in gebruikersaantallen (van 10 miljoen naar 200 miljoen dagelijkse […]

Logo width

Corona en marketing: de opvallendste campagnes op een rij

Het thuisblijven vraagt een hele hoop flexibiliteit van iedereen over heel de wereld. En biedt een hoop kansen op marketingcommunicatiegebied. Als communicatiestudent en liefhebber vind ik het erg mooi om te zien hoe verschillende merken hierop inspelen. Hieronder heb ik mijn persoonlijke favorieten op een rijtje gezet. 1. Een gratis Whopper van Burger King voor […]

Logo width

Politicians can’t re-open the economy, but maybe PR people can

Dit is typisch zo’n geval waarbij je denkt ‘had ik het zelf maar geschreven’. Maar PR-goeroe Paul Holmes is ons voor. Weliswaar met een behoorlijk Amerikaanse insteek, maar de ‘overall message is clear’ en zeker niet minder waar: ‘The reopening of the economy will require a massive amount of trust. Public relations people can prove […]

Logo width

Communicatie-, marketing- en sales-kansen in de nieuwe werkelijkheid

Het communicatie- en marketingplan, dat begin januari nog stond als een huis,  kan de prullenbak in. De pandemie heeft ons allemaal verrast, ook beroepsmatig. Online is het nieuwe face-to-face, een vakbeurs is voor informatieoverdracht op dit moment even relevant als een postkoets. Hoe zullen communicatie, marketing en sales op de nieuwe werkelijkheid reageren? Waar liggen […]

Logo width

Vlog: tips over zoekwoorden en analytics

Collega Marlous neemt veel van onze social-activiteiten voor haar rekening. In deze noodgedwongen provisorische vlog deelt ze enkele inzichten met betrekking tot zoekwoorden analytics. Ook op zoek naar woorden? Tag Marlous  gewoon even, ze helpt je graag!    

Logo width

Vijf kansen voor communicatiebureaus

Het coronavirus veroorzaakt bij veel mensen existentiële angsten, communicatieprofessionals niet uitgezonderd. Wat de toekomst ons brengt, moet nog blijken, maar de eerste tekenen zijn helaas niet zo gunstig. Zowel MKB’ers als grote internationale bedrijven zetten marketinggerelateerde activiteiten on hold. Tegen beter weten in, vinden wij bij Wisse Kommunikatie. Natuurlijk hebben we begrip voor  sommige argumenten, […]