AI vs. copywriters Part Two

AI vs. ‘echte’ copywriters in B2B-contentcreatie

Verliest de copywriter het van AI? Die vraag stelde ik mijzelf in een blog eerder dit jaar. Toen was de conclusie dat de kwaliteit van de door AI-gegeneerde teksten op verschillende punten nog te wensen over liet. Daar is inmiddels geen sprake meer van. De mogelijkheden van ChatGPT voor B2B-contentcreatie zijn legio, maar de rol […]

Slimme-badmuts-herkent-levensbedreigende-beroerte_2

Slimme badmuts voor diagnose van een beroerte

Jaarlijks krijgen zo’n 45.000 mensen in ons land een beroerte. In de meeste gevallen is dat een herseninfarct, maar het kan ook een hersenbloeding zijn. Bij een herseninfarct zit een bloedprop vast in de bloedvaten naar de hersenen, waardoor een deel van de hersenen geen of te weinig bloed krijgt. Bij een hersenbloeding is de […]

Smartwatch

Worden sporthorloges overbodig?

Google heeft een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat draadloze oordoppen en koptelefoons met Active Noise Cancelling (ANC) je hartslag kunnen meten. Om deze functie te gebruiken, hoef je geen nieuwe apparaten te kopen die over speciale hardware beschikken, maar kun je simpelweg een software-update doen. Hoe werkt het? Momenteel gebruikt apparatuur waarmee je je hartslag […]

29 Gedistribueerde AI_2

Gedistribueerde AI voor de operatiekamer

Die titel verwijst naar het feit dat Franse en Duitse partijen gaan samenwerken om chirurgen en assistenten beter te ondersteunen bij medische ingrepen. Dat doen ze door AI en tele-chirurgie toe te passen bij robotoperaties. Hoe dan? Met het project DAIOR, dat staat voor ‘Distributed Artificial Intelligence for the Operating Room’. Binnen dit onderzoeksproject worden […]

28 Blog Datagedreven Sebas_2

Datagedreven of databedreven?

Denk jij bij data direct aan cijfertjes? Dan is deze blog voor jou. Denk jij dat data juist veel meer is dan alleen maar getallen? Dan is deze blog zeker iets voor jou. Even tussendoor: mocht je geïnteresseerd zijn in hoe je data kunt inzetten in je PR-, communicatie- of marketingcampagne, schrijf je dan in […]

27 greenswapp_3

Data als trigger voor een duurzame samenleving

Hoe zorg je dat consumenten zich bewust worden van het effect van hun aankoop op het klimaat? Greenswapp heeft daar iets op bedacht. Het innovatieve bedrijf laat consumenten via greenswapp.com de barcode van een product scannen en direct inzicht krijgen in de klimaatimpact van het product en in duurzamere alternatieven. Door consumenten bewust te maken […]