Logo width

Voor goed nieuws moet je bij het PR-bureau zijn

Onlangs verscheen in De Volkskrant een ingezonden stuk met de kop “Journalisten overladen hun publiek met crises en drama’s”. Daar kijken PR-consultants niet echt van op, want zij weten dat (dagblad)journalisten een voorkeur hebben voor drama’s, rampen en conflicten. ‘Goed nieuws is geen nieuws’ is nog steeds het adagium. Maar het brengen van positief nieuws […]

Logo width

Een startersgids voor PR

Onlangs kreeg ik tijdens een eerste verkennend PR-overleg met een startup de vraag of er niet een blauwdruk is voor hoe je een succesvolle PR-campagne opzet. Het korte antwoord: nee. Gelukkig niet, zou ik haast zeggen. Want hoe verleidelijk het idee van een blauwdruk voor een gegarandeerd succesvolle PR-campagne ook is, het zou ons werk […]

Logo width

Een handboek voor crisiscommunicatie: niet laten drukken a.u.b.

Crisiscommunicatie is een vak apart. Een dat gekenmerkt wordt door een buitengewone dynamiek, grote tijdsdruk, onverwachte wendingen, behoefte aan organisatorische en taalkundige inventiviteit, harde confrontaties met de doorgaans rauwe werkelijkheid, het wegen van de meningen van alle stakeholders en razendsnelle monitoring, duiding en content-productie. De aard, het verloop en de afhandeling van een crisis zijn […]

Logo width

Social media: wat is eigenlijk je strategie?

Bij Wisse Kommunikatie voeren we voor verschillende opdrachtgevers diverse social media-activiteiten uit. We twitteren, LinkedIn-en en Facebooken, maar we houden vooral haarscherp in de gaten wat er over de bedrijven wordt gezegd. Vaak ontpopt er een spontaan idee om te starten met social media om vervolgens snel te beginnen met het lukraak plaatsen van wat […]

Logo width

Crisiscommunicatie: tips uit de praktijk #2

Als internationaal opererend bureau met crisiscommunicatie als een van onze pijlers worden we regelmatig ingeschakeld door multinationals met een dreigend of reëel internationaal probleem. Dit soort crisisklussen voeren we doorgaans uit met onze Worldcom-partners. Voor het echte taalkundige en culturele Fingerspitzengefühl, dat onontbeerlijk is bij crisiscommunicatie, heb je toch echt lokale mensen nodig met de […]