Innovatie. Strategie. Content. Uitvoering.

Contentstrategie

Onze consultants zijn zonder uitzondering mensen met een scherpe toetsaanslag. Ongeacht of die toets op een keyboard zit, een social button is of een opnameknop is op een microfoon of camera. We weten voor elke opdrachtgever de juiste content te creëren.

Of het nu gaat om een webtekst over de innovatie van een toeleverancier voor de bouw, om social posts voor een zorginstelling, een whitepaper voor een ECD-leverancier, een brochure voor een trapliftfabrikant, of een podcast voor de beheerder van het .nl-domein: we verzorgen zowel de inhoud als de vorm en het kanaal en zetten voor een optimale impact een doordachte contentstrategie op.

Daarin laten we alle onderdelen van het PESO-model samenkomen en zetten we een uitgebalanceerde mix van Paid, Earned, Shared en Owned in om zo de naamsbekendheid en de reputatie van onze opdrachtgevers uit te bouwen.



Lees hier onze privacyverklaring

PESO-model

Marketingsupport

Waar gewenst, denken we ook mee over de marketingmiddelen. PR en marketing zijn in de loop der jaren steeds dichter naar elkaar toe geschoven en kunnen inmiddels niet meer zonder elkaar. Tenminste, bij organisaties die streven naar optimaal resultaat. Daarom vertrouwen veel van onze ‘commerciële opdrachtgevers’ op onze scherpe blik en pen om hun sales- en marketingactiviteiten in de juiste context te plaatsen en bij de juiste mensen te laten landen.

Advertising en mediaplanning

Ook PR en advertising hebben wel eens verder uit elkaar gelegen dan ze nu doen. Sterker nog: vroeger waren ze eigenlijk onverenigbaar. Reclame ging immers over commerciële boodschappen die tegen enorme bedragen in de massamedia geplaatst werden, terwijl PR gebaseerd was op uitgebalanceerde content die zo belangrijk was dat de media er niet omheen konden.

Maar inmiddels zijn beide kampen tot het inzicht gekomen dat ze complementair zijn. Daarom adviseren onze consultants niet alleen over free publicity, maar aarzelen ze ook niet om een relevant betaald kanaal onder de aandacht te brengen van de opdrachtgever. Journalistieke contentcreatie blijft ook in dat geval overigens cruciaal, want ‘wij PR-mensen’ weten dat wc-eendachtige slogans het wel eens leuk doen bij low involvement-producten, maar weinig zoden aan de dijk zetten als je opdrachtgevers uit de zorg, de IT of de industrie de aandacht en de redactionele ruimte wilt geven die ze verdienen.

advertising
Social media support

Social media support

De grootste valkuil in social media is om zomaar van start te gaan. Want vaak volgt na een ondoordachte start het inzicht dat de activiteiten veel tijd kosten en expertise vergen. Waarna ze uiteindelijk ‘dan maar gestaakt worden’. Zonder de juiste social mediastrategie zijn de bezigheden te vergelijken met een schot hagel: weinig doelgericht.

Maar sociale media zijn een belangrijk onderdeel van het PESO-model, ze bieden de mogelijkheid jouw boodschap ongewijzigd te delen met je netwerk. Maar om de berichten ook daadwerkelijk op de tijdlijn van je volgers getoond te krijgen, moeten de kanalen wel actief zijn en zal je de tijd moeten nemen de interactie aan te gaan.

Die taken nemen we graag uit handen! De rol van jou als opdrachtgever ligt vooral in beschikbaarheid voor afstemming en accordering. De rest doen wij: de adviseren over de juiste manier om jouw innovatie onder de aandacht te krijgen, we posten wekelijks op organische wijze, ondersteunen waar nodig met social media-campagnes, monitoren dagelijks en bieden ondersteuning bij de uitbreiding van het netwerk.

 

Heb jij al over je contentstrategie nagedacht?

Wij denken graag met je mee. Neem gerust contact op met onze consultants voor meer informatie, of om gewoon even te sparren.