Innovatie. Strategie. Content. Merk.

Communicatiestrategie

Elk innovatief merk begint met een sterk strategisch plan. Met een opzet die de issues, uitdagingen en doelstellingen op de korte en langere termijn in kaart brengt. Met de strategische lijnen die tactisch uitgewerkt en vervolgens operationeel ingevuld worden.

‘Strategie’ is daarbij het sleutelbegrip. Zonder communicatiestrategie geen goede corporate communicatie en geen succesvolle arbeidsmarktcommunicatie, zonder crisiscommunicatiestrategie geen inzicht in de risico’s en geen verweer tegen vervelende media en andere stakeholders.



Lees hier onze privacyverklaring

Communicatieonderzoek

Wisse Strategic Insights Index

Die strategie wordt dan ook bepaald bij het begin van elke samenwerking. Voor dat traject hebben we de Wisse Strategic Insights Index ontwikkeld, onze methodiek die onze opdrachtgevers en ons de relevante strategische inzichten en kaders bieden voor onze communicatie-opdracht. De Wisse Strategic Insights Index wordt aan het begin van ieder traject opgesteld en is erop gericht de adoptie en de acceptatie van innovaties te stimuleren en zo organisaties, mens en maatschappij te verbeteren.

De Wisse Strategic Insights Index brengt de volgende componenten in kaart:

  • Heersende en aankomende maatschappelijke en zakelijke inzichten die de innovatie kunnen beïnvloeden
  • Experts en endorsers die de issues kunnen duiden
  • Organisaties, mensen of onderdelen van de samenleving die erdoor beïnvloed worden
  • Media, influencers en kanalen die de meeste impact hebben op het issue.

 

De Wisse Strategic Insights Index wordt minimaal ieder kwartaal bijgewerkt, om zo flexibel om te kunnen gaan met het snel veranderende werkveld van de opdrachtgever.

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Het begrip ‘corporate communicatie’ kent vele definities. Een zeer treffende is de beschrijving die stelt dat ‘corporate communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie.’

Beide onderdelen zijn onze consultants toevertrouwd en zij geven graag een gedegen communicatieadvies in een corporate communicatieplan en de uitvoering. Want schrijven is onze eerste natuur, het managen van communicatieprojecten en –structuren een uitstekende tweede.

Crisiscommunicatie

Iedere organisatie kan met een crisissituatie te maken krijgen. Wat de aard van die crisis ook is: onmiddellijke actie is vereist. Zeker in het huidige medialandschap, waarin nieuws zich razendsnel verspreidt door scorebeluste journalisten en sociale media. Maar niet ieder bedrijf is voorbereid en heeft een crisiscommunicatieplan klaar liggen voor het geval dat. We ondersteunen graag bij een gedegen voorbereiding of in het geval van een acute crisis.

Hulp in geval van crisis?

Als je hulp nodig hebt bij een crisis of calamiteit staan onze vier crisiscommunicatieconsultants via ons centrale crisisnummer 026 3720871 voor je klaar.

Zeven dagen per week, 24 uur per dag. Het maakt daarbij niet uit of je organisatie al tot onze 40 crisiscontractanten behoort of dat je ons voor het eerst benadert.

Crisiscommunicatie
Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie

Een krappe arbeidsmarkt, concurrentie binnen de sector, de vergrijzing van het personeel, het binnenhalen van nieuw talent en het behouden van de bestaande werknemers: veel bedrijven hebben ermee te maken. Om deze uitdagingen aan te kunnen gaan, is effectieve arbeidsmarktcommunicatie onmisbaar.

Onze consultants zijn ervaren in het schrijven van een arbeidscommunicatieplan, waarin zij adviseren en ondersteunen op het gebied van:

  • Employer branding
    Het structureel en op onderscheidende wijze profileren van de organisatie als goede werkgever
  • Werving
    Het bepalen, vinden en vervolgens interesseren van de doelgroepen door middel van aantrekkelijke vacatureteksten
  • Employee relationship management
    De werknemers die binnen zijn ook binnen houden, door middel van transparante interne communicatie die de betrokkenheid bij de medewerkers weerspiegelt
  • Verbinding
    Het creëren van verbinding, loyaliteit en tevredenheid bij de medewerkers, zodat zij op hun beurt enthousiast zijn over de organisatie.

Deze bedrijven gingen je voor:

LFC-thyssenkrupp-1
2876928_Logo_Stacked
mijnCaress
RockwellAutomation_logo_color-photograph_848w477h-e1588858304537
LFC-Sharp-1
air-products
Office Depot
LFC-Panasonic-1
felix-logo-color

Neem gerust contact op

als je meer wilt horen over onze ideeën op het gebied van communicatieonderzoek, corporate communicatie, crisiscommunicatie of arbeidsmarktcommunicatie.