• nl
  • en
  • de
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Diensten
Social media-strategie

Social media-strategie

Geen bedrijf dat tegenwoordig niet aanwezig is op social media. Doorgaans met een bedrijfspagina op meerdere kanalen. Maar als je kritisch kijkt, blijkt dat veel bedrijven ooit heel enthousiast zijn begonnen, maar vervolgens hun social media-activiteiten niet hebben volgehouden. Een bekende valkuil…

Want ook al is het beheren van de diverse kanalen niet moeilijk, je moet wel goed vooraf bedenken waarom je actief bent op social en wat je wilt bereiken.

Die informatie werken wij voor onze opdrachtgevers uit in een social media-strategie, die doorgaans de volgende stappen kent:

  • Analyseren van de huidige situatie; we brengen in kaart waar we nu staan en wat het uitgangspunt kan zijn voor de nieuwe strategie
  • Doel bepalen van de social-activiteit; wat willen we bereiken met onze aanwezigheid?
  • Opstellen van een social mediaplan, waarin we o.a. vastleggen op welke kanalen de doelgroepen zich bevinden en met welke content ze benaderd moeten worden

 

 

Uitvoering

Als we eenmaal beredeneerd hebben wat we willen vertellen en op welke manier, is het tijd voor het leukste deel: de uitvoering. We richten de kanalen in zodat relevante informatie snel te vinden is, en de content en de timing worden opgenomen in het posting-plan. Waar nodig sponsoren we posts, zodat niet alleen de bestaande volgers de content zien, maar ook nieuwe doelgroepen.

Of het nou gaat om een zakelijk ingestoken campagne om je diensten kenbaar te maken via LinkedIn, een activiteit op Facebook om de “Meest ontoegankelijke situatie van Nederland” te vinden, of een Digital Executive-programma om een CEO als autoriteit te positioneren: de mogelijkheden zijn eindeloos!