• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Skip to footer navigation
Wisse Kommunikatie

Wisse Kommunikatie

We helpen innovatieve organisaties hun doelen bereiken met goed onderbouwde content

  • Diensten
    • Communicatiestrategie
    • Communicatietrainingen
    • Contentstrategie
    • Crisiscommunicatie
    • Leadgeneratie
    • PR
  • Content
    • Blogs
    • Cases
    • Markante Kommunikanten
    • Wisse-nieuws
    • Podcast en webinars
  • Innovatie
  • Opdrachtgevers
  • Over ons
    • Contact
    • Team
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Innovaties: verantwoording en scores

januari 27, 2023 by Serge Beckers

De scorelijst van de innovaties wordt na iedere publicatie bijgewerkt. De verantwoording is hieronder te vinden.

Innovatie Score
1 Algoritme tegen no shows van patiënten 86,25%
2 Waterstof  voor de verwarming van woningen 73,47%
3 Swappen van accupakketten van elektrische auto’s 67,60%
4 Motor voor rolgordijnen 61,67%

 

Al sinds de oprichting van ons bureau in 1982 verbeteren we organisaties, mens en maatschappij door de adoptie en acceptatie van innovaties te stimuleren.

Geheel in lijn met onze missie plaatsen we met ingang van 1 januari elke maand een of meer innovatie-reviews, waarin we o.i. belangrijke, interessante of bijzondere innovaties beschrijven en de levensvatbaarheid ervan aangeven. Het woord innovatie vatten we hierbij breed op: zowel technologieën als werkprocessen en concepten of ontwerpen kunnen in de lijst opgenomen worden.

Als bron voor ons innovatienieuws scannen we de (vak)media, volgen we innovatienetwerken, praten we met specialisten in de sectoren en analyseren we de zoekopdrachten in OBI4Wan.

Beoordeling

Zoals elke beoordeling is ook deze enigszins arbitrair. Wij bepalen immers zelf welke innovatie we behandelen en welke score we eraan toekennen. Wel hebben we besloten een wegingsfactor toe te passen, om de eenvoudige reden dat we vinden dat er sectoren zijn die een snellere probleemoplossing vereisen dan anderen. Ontwikkelingen op het gebied van media, zoals ChatGPT, zijn wellicht even innovatief als die op andere gebieden, maar toch niet iets minder urgent dan bijvoorbeeld innovaties die de klimaatverandering tegengaan.

De wegingsfactoren zijn:

Onderwerp Wegingsfactor Wegingsfactor%
Klimaatverandering 1,18 18%
Duurzaamheid 1,16 16%
Gezondheid 1,15 15%
Arbeidsmarkt 1,13 13%
Energie 1,11 11%
Economie 1,09 9%
Gegevensbescherming 1,07 7%
DEI 1,05 5%
Mobiliteit 1,04 4%
Media 1,02 2%
100%

En daarmee wordt de innovatiescore als volgt bepaald:

  • Kwaliteit van de innovatie (cijfer van 0 tot 100)
  • Urgentie van de probleemoplossing (0 – 100)
  • Kans op brede acceptatie (0 – 100)
  • Wegingsfactor per sector (zie tabel)
  • Totaalscore

 

De zoekresultaten in OBI4Wan hebben we beschikbaar gemaakt via een narrow cast. Achter deze link zie je wat er op dit moment gezegd wordt over innovaties met betrekking tot de bovenstaande onderwerpen.

Primary Sidebar

Categorieën

  • Blogs
  • Cases
  • Innovatienieuws
  • Wisse-nieuws

Artikelen

  • Innovaties: verantwoording en scores
  • Algoritme tegen no shows van patiënten
  • Swappen van accupakketten van elektrische auto’s
  • Een motortje voor rolgordijnen: een winnende innovatie tijdens CES
  • Waterstof voor de verwarming van woningen

Footer

Contact

Kroonpark 2a
6831 GV Arnhem
Postbus 3037
6802 DA Arnhem
026 443 15 23

 

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • xing
partners partners

Schrijf je in voor de nieuwsbrief



© 2022 Wisse Kommunikatie. All rights reserved.

  • Privacy statement
  • Terms and conditions