“Duh, dat bestaat toch al?” Dat klopt, in zekere mate. Alle metingen die je door het eHealth Station van MedicubeX kunt laten doen, behoren al jaren tot het standaardarsenaal van een ziekenhuis. Maar het feit dat al deze metingen op één plek, binnen vijf minuten, zonder noodzakelijke menselijke inmenging en met apparatuur van ziekenhuiskwaliteit gedaan […]
Innovatienieuws
Een goed verhaal verkoopt zichzelf (nog steeds) niet vanzelf
Er was eens een flinke schare followers, essentieel voor het bereik op social media. Maar size no longer matters. Goede content daarentegen nog steeds wel. Het is één van de lessen uit de E3 Bootcamp StorySelling, die wij vorige week samen met Lemm en Ten Haaf organiseerden voor een flinke groep collega’s uit alle hoeken […]
Is dit de toekomst van Learning & Development? VR-technologie voor talentbehoud- en ontwikkeling
Tegenwoordig is het essentieel dat je als bedrijf investeert in de ontwikkeling van je personeelsbestand. Doe je dit niet, verlies je je concurrentievoordeel. Of je personeel gaat lopen. En dat wil je niet, zeker in een tijd waarin nog steeds een nijpend tekort is aan goede werknemers. Maar hoe zorg je voor een krachtig personeelsbestand […]
Nieuwsbrief crisiscommunicatie #1
Welkom bij de eerste editie van onze nieuwsbrief over crisiscommunicatie. Onze, want bij Wisse Kommunikatie zijn er natuurlijk meerdere consultants die 24/7 klaarstaan in geval van crisis. Voortaan krijg je maandelijks een nieuwe versie, met tips & tricks, interessante cases, een link naar een interessante podcast, enzovoort. Deze editie begint met een casus en een […]
Smartwatch die hulpdiensten inlicht bij een hartstilstand
In Nederland krijgen elk jaar zo’n 17.000 mensen een hartstilstand. Bij maar liefst 60% van de gevallen is er niemand in de buurt. Hoe langer hulp uitblijft, hoe groter de kans op onherstelbare schade of overlijden. Om mensen een overlevingskans te geven wanneer ze alleen zijn, heeft de Hartstichting een groep wetenschappers van de Technische […]
De B2B-campagne van de toekomst: Snapchat en TikTok eisen hun plek op
Eind vorig jaar bracht het Commissariaat voor de Media de Mediamonitor 2023 uit. De belangrijkste conclusie luidde: ‘Kloof in mediagebruik tussen generaties steeds groter’. Voor de lezers met pubers zal dit geen verrassing zijn. Krant? Lineaire TV? Facebook? Nou nee. TikTok, Snapchat en Insta. De Telegraaf kennen ze vooral als een YouTube-kanaal. En dan te […]