Beste lezer, Dit is het laatste nieuwsoverzicht dat je in 2022 van Wisse Kommunikatie krijgt. En meteen ook het laatste in de bekende opzet, waarin we nieuws voor je verzamelden over Automotive Bouw Crisismanagement DEI Duurzaamheid Energie HR Industrie Logistiek Marketing & Communicatie Media Mobiliteit Retail Tech Zorg Deze sectoren en onderwerpen blijven uiteraard onze […]
Innovatienieuws
Mooie woorden
Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent dat de lijstjes je om de oren vliegen. Eén van de verkiezingen waar ik mij altijd bijzonder op verheug, is die van Van Dale Woord van het Jaar. De organisatie achter deze verkiezing gaat op zoek naar een nieuw woord dat het jaar perfect […]
De best gelezen #Wisseblogs van 2022
Het einde van het jaar biedt een mooie gelegenheid om terug te blikken op de content-successen van Wisse Kommunikatie. Welke blogs zijn het meest gelezen en het best gewaardeerd? We hebben de vijf beste Wisse-blogs op een rij gezet! The dark side In deze blog vertelt Remco Nieuwenbroek over zijn overstap van de journalistiek […]
De wederwaardigheden van Wisse in 2022
We hebben natuurlijk nog een kleine maand te gaan in 2022, maar in gedachten zijn we bij Wisse Kommunikatie al lang bezig met 2023. Toch willen we ook stilstaan bij het huidige jaar, met al zijn uitdagingen. Zoals de staartjes COVID met de onfortuinlijke maar onvermijdelijke personeelsuitval, en een oorlog, een energiecrisis, en een conjunctuur […]
Hoe vakbladen (misschien) wel kunnen overleven
In mijn vorige blog had ik het over de neergang van de Nederlandse vakmedia als gevolg van hun snelle vercommercialisering. Kort door de bocht werkt dat zo: door grotendeels in te zetten op betaalde partnerships en sponsored content verarmt de redactionele kwaliteit en verliezen de vakbladen hun positie als betrouwbaar en onafhankelijk informatiekanaal. Daardoor haken […]
PR, communicatie, marketing en sales, en waar Wisse Kommunikatie de grens trekt
Al jaren zeggen we dat de grenzen tussen PR, marketing en communicatie vervagen. Marketing gaat steeds meer over het creëren van serieuze content, iets waar PR- en communicatieprofessionals al jaren bedreven in zijn. PR en communicatie moeten dan weer steeds meetbaarder worden, met behulp van metrics waar marketingprofessionals al jaren dol op zijn. Maar ondanks […]