Beste opdrachtgevers, partners, sprekers, toehoorders, podcastgasten, nieuwsbrieflezers, crisiscommunicatiecontractanten, waar ook ter wereld: Fijne feestdagen! Dear clients, partners, speakers, listeners, podcast guests, newsletter readers, crisis communications contract subscribers, anywhere in the world: happy holidays! Liebe Kunden, Partner, Redner, Zuhörer, Podcast-Gäste, Newsletter-Leser, Abonnenten von Krisenkommunikationsverträgen, überall auf der Welt: schöne Ferien! Chers clients, […]
Innovatienieuws
10 trends die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen (deel 2)
Vorige week deelde ik al de eerste vijf trends die Patrik Schober in zijn boek The Art of Leadership Through Public Relations behandelt. Deze week pak ik graag het tweede deel op, met trends zes tot en met tien die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen. Dat zijn: Ontwikkelen van operationele standaarden in PR Diversiteit, […]
10 trends die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen (deel 1)
De gebeurtenissen in de wereld laten zien dat de turbulente tijden die met COVID-19 zijn begonnen en die door de oorlogen in Oekraïne en Israël zijn versneld, nog niet voorbij zijn. En alles wat er in de wereld gebeurt, heeft invloed op public relations in het bijzonder, en op het communicatievak in het algemeen. In […]
Stemmen: groot goed, dito biljet
Vandaag geen blog over een reeds bestaande innovatie, maar om een innovatie die er hoognodig moet komen. Namelijk: het stembiljet. Want iedereen die vorige week in het stemhokje zijn democratische plicht stond te doen (en dat waren inclusief jij en ik ruim 10 miljoen Nederlanders) zal het gehannes met het enorme stembiljet herkennen. Dat ze […]
Data omzetten in aandacht? Zo doe je dat!
Hoe zet je data om in aandacht? Dat is de vraag die centraal stond bij het webinar dat collega Sebastiaan Scheepers een paar weken geleden presenteerde. Een logische vraag, want data is inmiddels onmisbaar in iedere PR- en communicatiestrategie. Immers, zoals Yuval Noah Harari al schreef: ‘Those who own data own the future.’ Soorten data […]
AI vs. ‘echte’ copywriters in B2B-contentcreatie
Verliest de copywriter het van AI? Die vraag stelde ik mijzelf in een blog eerder dit jaar. Toen was de conclusie dat de kwaliteit van de door AI-gegeneerde teksten op verschillende punten nog te wensen over liet. Daar is inmiddels geen sprake meer van. De mogelijkheden van ChatGPT voor B2B-contentcreatie zijn legio, maar de rol […]