• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Skip to footer navigation
Wisse Kommunikatie

Wisse Kommunikatie

We helpen innovatieve organisaties hun doelen bereiken met goed onderbouwde content

  • Diensten
    • Communicatiestrategie
    • Communicatietrainingen
    • Contentstrategie
    • Crisiscommunicatie
    • Leadgeneratie
    • PR
  • Content
    • Blogs
    • Cases
    • Markante Kommunikanten
    • Wisse-nieuws
    • Podcast en webinars
  • Crisiscommunicatie
    • Bedrijfsleven
    • Zorg
  • Innovatie
  • Opdrachtgevers
  • Over ons
    • Contact
    • Team
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits

Spraakgestuurd rapporteren in de zorg: een directe lastenverlichting

maart 10, 2023 by Marlous

De administratie in de zorg is al jarenlang een hoofdpijndossier. Er wordt veel tijd besteed aan het vastleggen van de behandelingen, medicatie en werkzaamheden, tijd die daardoor niet wordt besteed aan de zorg van de cliënt of patiënt. De informatie die in het Elektronisch Cliënten- of Patiëntendossier moet worden ingevoerd, wordt gaandeweg de dag verzameld en moet vaak na werktijd nog worden ingevoerd. Aan het einde van de werkdag ligt de administratie letterlijk nog te wachten. Tell James is als leverancier van spraakgestuurd rapporteren in de zorg- en welzijnsbranche en heeft als missie de administratielast in de zorg te verminderen.

Door de rapportage in te spreken in plaats van in te typen kunnen zorgmedewerkers vanaf iedere gewenste locatie hun verslag opstellen. Praten gaat sneller dan typen, en daardoor gaat rapporteren minstens drie keer sneller. Bovendien is de rapportage kwalitatief beter doordat de gegevens direct na de behandeling of het bezoek worden verwerkt, en er niet hoeft te worden nagedacht over hoe specifieke termen moeten worden geschreven. De software is namelijk verrijkt met domeinspecifieke modellen, zoals een medisch woordenboek voor zorgmedewerkers in de ouderen- of gehandicaptenzorg. Dit biedt voordelen voor minder talige mensen of mensen met dyslexie.

Het is een eenvoudige oplossing die door middel van een koppeling met het ECD of EPD of het gebruik van een app snel kan worden geïmplementeerd. Mede daardoor ligt de adoptiegraad hoog. Verschillende pilots hebben laten zien dat verplegenden en verzorgenden die direct na het verlenen van zorg spraakgestuurd rapporteren maar liefst 30% van hun kostbare tijd kunnen besparen.

Doordat spraak direct wordt omzet naar tekst, zonder tussentijds data op te slaan, voldoet de software aan alle AVG-vereisten. Een geruststellende gedachte omdat het om medische en zeer persoonlijke gegevens gaat.

Tell James
Bedrijf Spraakgestuurd rapporteren in zorg en welzijn
Innovatie Gezondheid
Thema
Kwaliteit van de innovatie 80
Score Urgentie van de probleemoplossing 90
Kans op brede acceptatie 75
Subtotaal 245 81,67%
1,15
Wegingsfactor Subtotaal x wegingsfactor 281,75
Gewogen percentage 93,92%

Primary Sidebar

Categorieën

  • Blogs
  • Cases
  • Innovatienieuws
  • Wisse-nieuws

Artikelen

  • Innovaties: verantwoording en scores
  • Fysiotherapie en VR
  • Spraakgestuurd rapporteren in de zorg: een directe lastenverlichting
  • Snellaadpalen met ingebouwde bufferaccu’s
  • Waterstofmolen maakt ter plekke waterstof uit windenergie

Footer

Contact

Kroonpark 2a
6831 GV Arnhem
Postbus 3037
6802 DA Arnhem
026 443 15 23

 

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • xing
partners partners

Schrijf je in voor de nieuwsbrief



© 2023 Wisse Kommunikatie. All rights reserved.

  • Privacy statement
  • Terms and conditions