Eind vorig jaar bracht het Commissariaat voor de Media de Mediamonitor 2023 uit. De belangrijkste conclusie luidde: ‘Kloof in mediagebruik tussen generaties steeds groter’. Voor de lezers met pubers zal dit geen verrassing zijn. Krant? Lineaire TV? Facebook? Nou nee. TikTok, Snapchat en Insta. De Telegraaf kennen ze vooral als een YouTube-kanaal. En dan te […]
Blogs
Efficiënte communicatie in de Benelux
Vraag een Nederlander om een omschrijving van België te geven en hij zal iets in de trant van lekker speciaalbier, goede muziek en slecht wegdek noemen. Stel dezelfde vraag over Nederland aan een Belg en je krijgt waarschijnlijk iets te horen over luidruchtigheid, iets minder lekker bier en recht voor zijn raap. Los van de […]
Beleid voor gebruik van AI door Wisse Kommunikatie
Practice what you preach, een adagium dat we in PR-land niet altijd even consequent naleven. Zo zijn PR-bureaus vaak notoir slecht in het PR’en van hun eigen PR: waar we de meest toffe campagnes voor klanten draaien, schieten we regelmatig ernstig tekort in het in de etalage zetten van onze eigen campagnes. Hetzelfde lijkt het […]
10 trends die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen (deel 2)
Vorige week deelde ik al de eerste vijf trends die Patrik Schober in zijn boek The Art of Leadership Through Public Relations behandelt. Deze week pak ik graag het tweede deel op, met trends zes tot en met tien die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen. Dat zijn: Ontwikkelen van operationele standaarden in PR Diversiteit, […]
10 trends die de toekomst van de PR-sector zullen bepalen (deel 1)
De gebeurtenissen in de wereld laten zien dat de turbulente tijden die met COVID-19 zijn begonnen en die door de oorlogen in Oekraïne en Israël zijn versneld, nog niet voorbij zijn. En alles wat er in de wereld gebeurt, heeft invloed op public relations in het bijzonder, en op het communicatievak in het algemeen. In […]
Data omzetten in aandacht? Zo doe je dat!
Hoe zet je data om in aandacht? Dat is de vraag die centraal stond bij het webinar dat collega Sebastiaan Scheepers een paar weken geleden presenteerde. Een logische vraag, want data is inmiddels onmisbaar in iedere PR- en communicatiestrategie. Immers, zoals Yuval Noah Harari al schreef: ‘Those who own data own the future.’ Soorten data […]