Awareness, oftewel naamsbekendheid. Dat is wat PR-bureaus al sinds jaar en dag verkopen, waar directieleden op inzetten en wat de wereld van PR laat draaien. Maar naamsbekendheid puur en alleen laten groeien zonder onderliggende strategie is niet genoeg, en zal nooit genoeg zijn. In deze blog, een bewerking van de publicatie van Corporate Ink, een […]
Blogs
The dark side
Het klinkt als een duister, donker hol waar je vooral niet te lang wilt verblijven. Een wereld waar je de strijd aangaat met je grootste vijanden. Waar je de Joker en de Pinguïn een lesje leert. Na dik 15 jaar gewerkt te hebben bij dagbladen, publieksbladen en vakbladen maakte ik begin dit jaar de overstap […]
Leadgeneratie: ook een manier om de resultaten van PR te meten
De discussie over accountability in het PR-vak is zo oud als de weg naar Keulen. We communiceren over het algemeen indirect en op een redelijk abstract niveau en durven daarom eigenlijk nauwelijks voorspellingen te doen over de resultaten. En hoe kun je op een verantwoorde manier uitspraken doen over het resultaat van een awareness campagne, […]
Je gaat het pas zien als je het doorhebt
“De bestuurder geeft aan zich niet in de geschetste situatie te herkennen” wordt geregeld gebruikt als stoplap in een officieel statement. En daarom door toehoorders vaak terzijde geschoven als niet valide, of zelfs als bekentenis geïnterpreteerd van hetgeen de bestuurder juist wil ontkennen. Soms compleet ten onrechte. Ik durf te beweren dat dat ook aan […]
QR-code voor een brandschone brievenbus
Binnenkort te vinden in het Museum der Artefacten uit de Recente Geschiedenis: de NEE/NEE-sticker (en zijn broertje de JA/NEE-sticker). Te vinden naast het telefoonboek en de gifgroene telefooncel. De folderbranche stapt namelijk over op een digitaal systeem waarin consumenten zelf kunnen aangeven of ze folders en huis-aan-huisbladen op de deurmat willen. Het wordt door de […]
It’s all about the Metaverse @ #ces2022
De grote techbedrijven zegden af, ook een groot deel van het internationale journalistencorps zou het evenement op afstand volgen. En toch reisden wij in de eerste week van het nieuwe jaar af naar Las Vegas voor #ces2022. Met een kwart van het aantal bezoekers dat in het pre-coronatijdperk een bezoek bracht aan Sin City, was […]