Afgelopen week deelde onze communicatie-assistent Stefanie haar ervaring over haar zoektocht naar een bijbaan die past bij haar opleiding. Een verhaal dat ik deels herkende uit mijn eigen studententijd. Er is sinds de prehistorie dus nog niet veel veranderd. Tenminste, als het gaat om de drang naar het ‘moeten doen van extracurriculaire activiteiten’. Dat is […]
Blogs
Hoe kom je als twintiger aan de bak in de huidige arbeidsmarkt?
De arbeidsmarkt is in de loop der jaren flink veranderd. Zo zijn we niet meer de hele loopbaan bij dezelfde werkgever in dienst. Waar switchen vroeger nog gezien werd als iets negatiefs, wordt het nu juist gezien – mits je niet té snel en té vaak van baan wisselt – als iets krachtigs. En waar […]
ABM in B2B-marketing – Omdat gepersonaliseerde marketing niet persoonlijk genoeg is
De invulling van een marketingstrategie verschilt per sector en per klant. In de consumer marketing zijn gepersonaliseerde promotieactiviteiten op basis van buyer persona’s al jaren een succesvolle strategie, maar deze aanpak blijkt voor B2B-marketing minder effectief. Een methode die wél werkt in B2B is account-based marketing (ABM). Wat dat precies inhoudt, leg ik uit in […]
Tien schrijftips die je wollige teksten scheren
Je bedoelt het zo goed met je tekst. Een pakkend onderwerp, een mooi frame en een tekst die de doelgroep raakt. Tot je hem terugkrijgt: te wollig. Ik, wollig? En wat betekent een wollige tekst eigenlijk? Niet to the point. Vol vaktaal. Heel omslachtig geschreven. Serieus, is hier iemand die hier een sluitende definitie voor […]
13 slimme en effectieve content hacks
De lifehack, een simpele oplossing voor een alledaags probleem. Ze zijn in allerlei soorten en maten; van 20 fijne lifehacks omdat het leven in een lockdown al moeilijk genoeg is tot de 47 beste technische lifehacks ooit. Maar ook ons vakgebied kent natuurlijk de nodige slimme tips en trucs. Forbes zette 13 content hacks op […]
Hedendaagse irrelevante relikwieën?
Verkiezingen, dat betekent verkiezingsposters. Wat zeggen de posters van de landelijke partijen voor de komende verkiezingen ons? Is dit campagnemiddel inderdaad achterhaald? “Een relikwie uit het verleden.” Zo kenschetst politicoloog Peter van der Heiden de traditie van verkiezingsposters. “Volstrekt irrelevant” werden ze eerder al eens genoemd door hoogleraar media en samenleving Rens Vliegenthart. Maar hoe […]