We zitten er weer middenin. De zomer is in volle gang, driekwart van de Nederlanders is op vakantie en de redacties van kranten, bladen, radio en televisie zijn bepaald niet overbezet. Dat zie je ook terug op de voorpagina’s van dagbladen. Een blik op AD.nl bevestigt dat het niet alleen kommer en kwel is eind […]
Blogs
Houd de regie in crisissituaties
Ik ken de mensen waar ik de mediatraining geef vrij goed; ik kom immers geregeld telefonisch en lijfelijk bij ze over de vloer als crisiscommunicatiemanager. En ik durf te beweren dat er een grote mate van wederzijds vertrouwen is, en sprake van een vriendschappelijke omgang. Maar zodra de training begint en de camera gaat draaien, […]
Social media: we blijven lekker scrollen!
Er is onrust in social medialand! De Ierse privacytoezichthouder wil de overdracht van data van Europa naar de VS door het moederbedrijf Meta blokkeren. Meta heeft al vaker aangegeven dat het bij dit besluit zal moeten vertrekken uit Europa. En daardoor is het mogelijk dat Europeanen binnenkort geen Facebook en Instagram meer kunnen gebruiken, schrijft […]
Met andere ogen
Het valt in deze tijd niet mee om positief nieuws te vinden. De koppen in de kranten, op nieuwssites en de bijdragen op radio en TV zijn bepaald niet om gelukkig van te worden. De oorlog in Oekraïne is nog lang niet ten einde, de boerenprotesten worden steeds grimmiger en verdelen het land in tweeën […]
OK! OK? Owkeeeej….
Ik luister op televisie en in real life graag naar gesprekken met de gewone man en vrouw op straat. Je krijgt dan altijd een redelijk inzicht in – zeg maar – de mening van de gemiddelde Nederlander en zijn taalgebruik. Waar me normaal gesproken meer de publiek opinie interesseert, wil ik het nu een keer […]
Een conjunctuurindex met een korreltje zout. En sla.
Ken je de actuele stand van de conjunctuurindicatoren van de Nederlandse economie? Een ingewikkelde vraag, ik weet het. Mocht je de standen niet weten, dan kun je die vrij snel achterhalen met behulp van Google. Want elke dag publiceren publieke en private instanties rapporten op basis van die conjunctuurindicatoren, waar de zakelijke media vervolgens uitgebreid […]