Nieuws en blogs

Blogs

  • 12-10-2017
    Backlinks moet je verdienen

    Hoe weet je dat jouw website populair is? Voor degenen die hun brood verdienen met earned media en content marketing is het antwoord eenvoudig: omdat Google dat zegt. Dit is niet zo heel ver van de waarheid. Sinds de oprichting van Google in 1998 is de waarde die zij toekennen aan backlinks bepalend geweest voor hun aanpak op het gebied van website rankings en search engine optimization (SEO).» Lees meer

  • 05-10-2017
    Zorginnovatie 2.0

    We zien bij Wisse aardig wat zorginnovaties voorbijkomen. Het personenalarm Zembro bijvoorbeeld, het mobiele ECG-device van Livv Mobile Health, of het exoskelet van Laevo. En vanochtend kwam ik Zorginnovatie 2.0 tegen in de Volkskrant.» Lees meer

  • 12-09-2017
    Voor goed nieuws moet je bij het PR-bureau zijn

    Onlangs verscheen in De Volkskrant een ingezonden stuk met de kop “Journalisten overladen hun publiek met crises en drama’s”. Daar kijken PR-consultants niet echt van op, want zij weten dat (dagblad)journalisten een voorkeur hebben voor drama’s, rampen en conflicten. ‘Goed nieuws is geen nieuws’ is nog steeds het adagium. Maar het brengen van positief nieuws is onderdeel van verantwoordelijke journalistiek, zo betoogde Mirjam Vossen, de auteur van het artikel in De Volkskrant. Bij PR-bureaus kunnen ze dat vinden.» Lees meer

  • 01-09-2017
    Na verlofstress komt de vakantieblues

    De zomer lijkt een rustige en warme periode. Maar op kantoor heerst vaak onrust en stress, met als afsluiter de vakantieblues. Hoe krijg je weer routine na je vakantie?» Lees meer

  • 31-08-2017
    En de winnaar voor de minst zichtbare campagne is…

    Crisiscommunicatie en PR-awards gaan niet samen. Het eerste is doorgaans onzichtbaar voor de buitenwereld, het tweede juist zo zichtbaar mogelijk. Hoe kun je de mooiste crisiscommunicatietrajecten dan toch de eer toekennen die ze toekomt?» Lees meer

  • 27-07-2017
    Het algoritme is niet altijd koning

    Zoekmachinemanagement wordt steeds vaker onderdeel van onze PR-werkzaamheden. Er is echter een dunne scheidslijn tussen een tekst met strategisch gepositioneerde zoektermen en een tekst die zo bomvol SEO-termen staat dat deze niet meer prettig leest of niet meer interessant is. Wanneer komen je keuzes de ranking ten goede en wanneer gaat het ten koste van de tekst? Dit zijn vragen waar wij als PR-professionals in de praktijk mee te maken krijgen.» Lees meer

    25_algoritme geen koning.jpg
  • 11-07-2017
    Waarom je bij een PR-bureau zou moeten werken? De Wisse-consultants leggen het uit

    Je bent afgestudeerd als communicatieprofessional en je bent op zoek naar een baan. Dan heb je nogal wat te kiezen. Ga je aan de bedrijfskant of aan de bureaukant werken? En kies je een bedrijf in de commerciële branche, of voel je meer voor een non-profit organisatie? Om nog maar niet te spreken over de verschillende soorten functies die je binnen het communicatievak kunt kiezen. Om je een handje te helpen in je oriëntatie, vertel ik je graag over waar ik terecht ben gekomen: een PR- en communicatiebureau. Wat houdt het werken bij een PR-bureau als Wisse Kommunikatie zoal in en wat is er leuk aan?» Lees meer

  • 06-07-2017
    Een startersgids voor PR

    Bestaat er zoiets als een blauwdruk voor een succesvolle PR-campagne? Hoogstwaarschijnlijk niet, maar er zijn wel een aantal elementen die de kans op succes vergroten. Collega Sebastiaan Scheepers geeft vier tips.» Lees meer

  • 06-07-2017
    Visuele communicatie hoort ook in het huisstijlhandboek

    Visuele communicatie wordt steeds belangrijker. Het aandeel van beeld in de vorm van foto’s, video, infographics en animaties stijgt enorm in alle soorten media. Beeld is niet alleen populair, maar informatie in de vorm van beeld wordt door de hersenen sneller verwerkt en beklijft veel beter. Communicatieprofessionals bereiken hun doel in veel gevallen dus simpelweg eerder als ze de geschikte visuele communicatiemiddelen inzetten. Organisaties moeten professioneler met beeld en beeldtaal omgaan en richtlijnen opnemen in bijvoorbeeld het huisstijlhandboek.» Lees meer

  • 05-07-2017
    Webcast in plaats van persconferentie?

    Redacties krimpen al jaren met als resultaat dat journalisten minder tijd hebben om eropuit te gaan. Eind februari publiceerde Het Financieele Dagblad een kort artikel met als kop ‘Webcast wint het van persconferentie bij presentatie jaarcijfers’. Het blijkt dat steeds meer (beursgenoteerde) bedrijven zich hardop afvragen of het organiseren van een persconferentie voor de publicatie van de jaarcijfers nog loont. Deze ontwikkeling kenmerkt de vraag om een andere invulling van traditionele mediarelaties, waarbij het resultaat belangrijker is dan de vorm» Lees meer

1 / 2 / 3 / 4 / … 4  Volgende