Nieuws en blogs

Blogs

  • 20-02-2018
    Betrokkenheid in het productieproces creëert een enorme fanschare

    Als je een product lanceert, wil je het publiek geïnteresseerd maken in je product. Hiervoor kun je kiezen voor traditionele marketingvormen, maar je kunt ook een hele andere strategie overwegen. Op dit gebied kunnen bedrijven veel leren van de media-industrie.» Lees meer

  • 19-02-2018
    4 manieren waarop PR bijdraagt aan succesvolle SEO

    SEO en PR zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is een onderwerp waar wij in de praktijk dagelijks mee te maken krijgen. Ondanks dat er al veel over is gezegd en geschreven, viel mijn oog op een blog van het Amerikaanse bureau Marx Communications over de inzet van SEO binnen (B2B) PR. In deze blog worden 4 praktische, eenvoudig toe te passen manieren besproken waarop PR kan bijdragen aan succesvolle SEO. Het spreekt voor zich dat je de blog zelf vooral moet lezen, maar ik licht de vier manieren alvast kort toe.» Lees meer

  • 12-02-2018
    Wat halen bedrijven in 2018 uit de kast om standbezoekers te trekken?

    Wie op een beurs staat, wil bezoekers naar de stand trekken. Je bent immers naar de beurs gekomen om (potentiële) klanten te laten zien wat je te bieden hebt. Bedrijven halen dan ook steeds meer uit de kast om op te vallen. En dat viel ook mij op toen ik in de afgelopen maanden verschillende vakbeurzen bezocht.» Lees meer

  • 02-02-2018
    Rechtszaak tegen de tabaksindustrie, een publiciteitsstunt?

    De vraag is of de aansluiting van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis bij de rechtszaak tegen de tabaksindustrie wel de geëigende weg is om invulling te geven aan de preventieve, voorlichtende taak op het gebied van roken en kanker. In de argumentatie ging het ziekenhuis vreemd genoeg geheel voorbij aan de verantwoordelijkheid van de consument. Die weet drommels goed dat roken ongezond en verslavend is.» Lees meer

  • 26-01-2018
    Kunnen nieuwsbrieven de schroothoop op?

    In ons tijdperk van sociale media, ellenlange spamlijsten en een overvloed aan e-mailberichten is de vraag gerechtvaardigd hoe nuttig e-mailmarketing nog is. Wie leest al zijn e-mails? En zijn bulk-mails en nieuwsbrieven in tijden van gepersonaliseerde marketing nog steeds aantrekkelijk genoeg voor de individuele consument?» Lees meer

  • 22-01-2018
    Een dutje op het werk, zie jij het al voor je?

    Een aantal van onze opdrachtgevers richt zich met hun producten, diensten en content op de HR-media. In deze vakmedia komen vaak onderwerpen aan bod als ergonomie, time management en productiviteit op het werk. Maar vaak bekruipt me het gevoel dat wij Nederlandse kantoorwerkers een tikkie te nuchter zijn om de deskundige adviezen, die in de artikelen worden gegeven, op te volgen. Of ligt dat aan mij?» Lees meer

  • 17-01-2018
    ‘We willen iets met PR doen’

    Herken je het?Je krijgt een potentiële opdrachtgever aan de lijn die interesse heeft in jouw diensten. Een die ook nog eens aanbevolen is door een bestaande klant, en dus weet dat je goed werk levert. Een ideaal scenario dient zich aan. Maar op de vraag wat hij precies van plan is, komt het slechtst denkbare antwoord: ‘We willen iets met PR doen’.» Lees meer

  • 09-01-2018
    Een ‘SMART’ begin is het halve werk

    Het is januari en dat is niet alleen te zien op de kalender. In elke reclame-uiting, zowel on- als offline, die ik onder ogen krijg, zijn de luxe parfums, gemarineerde varkenshazen en Belgische pralines vervangen door maaltijdsalades, nicotinekauwgum en fitnesskleding. Het nieuwe jaar is begonnen, nieuwe ronde, nieuwe kansen en vanaf nu gaan we het allemaal anders doen. Toch?» Lees meer

  • 22-12-2017
    De PR-voorspellingen voor 2018

    Met het einde van het jaar in zicht wordt er traditioneel volop vooruit- en teruggeblikt. Ook de Worldcom Public Relations Group, waar Wisse Kommunikatie lid van is, richt het vizier op 2018: consultants van de aangesloten bureaus hebben hun voorspellingen voor 2018 op een rij gezet. Welke lering kunnen we hieruit trekken?» Lees meer

  • 21-12-2017
    Tekst of beeld, hoe breng jij jouw verhaal?

    Bij Wisse Kommunikatie zijn we dol op taal. Maar we houden ook van beeld, zoals foto’s, video’s en infographics. Maar wanneer kies je voor een geschreven tekst en wanneer gebruik je beeld? Je leest het in mijn blog.» Lees meer

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / … 6  Volgende