Nieuws en blogs

Blogs

  • 13-02-2019
    Internetadvertenties: onmisbare marketing of luchtfietserij?

    Vrijwel alle bedrijven met een online presence zullen nadenken over een investering in online advertenties, of zijn hier al druk mee bezig. Immers, volgens veel marketeers is een online marketingbudget haast noodzakelijk om op te vallen in het internetoerwoud van SEO, ROI en CTR. Beslissers van deze bedrijven zullen dan ook achter hun oren hebben gekrabd bij het zeer onderhoudende artikel van de Correspondent over ‘de nieuwe internetbubbel: online advertenties’.» Lees meer

    04_Blog KU - advertentiebubbel.jpg
  • 04-02-2019
    640.000 mensen hebben zich afgemeld van Facebook: so what?

    Het aantal actieve gebruikers van Facebook is met 640.000 gedaald. Maar hoe erg is dat? Het maakt niet uit hoe je je op social profileert, zolang je maar aanwezig bent waar jouw doelgroep zich bevindt. En als dat op Facebook is, zorg dan dat je daar gevonden wordt. Marlous Fortuin gaat in op de kwestie.» Lees meer

    3 Blog MF Social onderzoek.jpg
  • 25-01-2019
    CES: vergeet de marketing funnel, focus op engagement

    Naast het geweld op de beursvloer - ruim 250.000 m2 vloeroppervlakte, 180.000 bezoekers en 4.500 exhibitors – bood de CES er ook nog honderden inhoudelijke sessies, over uiteenlopende onderwerpen als 5G, product design & manufacturing, sports, startups en advertising, entertainment & content. Vooral dat laatste onderwerp trok onze aandacht, en daarover hebben we dan ook verschillende sessies gevolgd.» Lees meer

    03 CES.jpeg
  • 21-01-2019
    Data als onmisbaar onderdeel van de PR-campagne

    Zijn data inderdaad de nieuwe olie, zoals men vaak beweert? Interessant om daar eens in te duiken. Nog interessanter is voor ons de vraag hoe je data effectief inzet in PR.» Lees meer

    Blog SS - Data in PR.jpg
  • 03-01-2019
    'Werkgever moet meer doen om personeel te behouden voor zorg'

    'Werkgever moet meer doen om personeel te behouden voor zorg' kopt Skipr in het artikel van Samira Ahli dat op 2 januari is gepost (en waaruit ik hier schaamteloos citeer). Werkgevers moeten beter hun best doen om mensen te behouden voor de zorg. Dat is een van de belangrijkste conclusies van het eerste rapport van de Commissie Werken in de Zorg. Om personeelstekorten aan te pakken wordt nu vooral ingezet op het werven van nieuw personeel, terwijl de uitstroom een groot deel van die inzet teniet doet.» Lees meer

    01 Personeel behouden voor de zorg.jpg
  • 18-12-2018
    Is neuromarketing een fabeltje?

    Als schrijver van een opinieblog waarin je, verdekt, je eigen waren wilt promoten, hoop je dat je toehoorders het geschrevene actief zullen bediscussiëren. Of het nou voor- of tegenstanders van je mening zijn doet niet zo ter zake (there is no such thing as bad PR). De schrijver van het stukje over neuromarketing op Marketingfacts zal dan ook handenwrijvend de, soms neurotische, reacties op zijn artikel hebben gezien, hetgeen zelfs leidde tot extra aandacht in de vorm van een redactioneel stuk door de hoofdredacteur.» Lees meer

  • 13-12-2018
    The National Millennial Community

    Het Amerikaanse initiatief ‘The National Millennial Community’, een organisatie, die inmiddels meer dan 300 studenten omvat van ruim 40 Amerikaanse universiteiten, wil graag in contacten komen met generatiegenoten in Europa. Te beginnen met 25 studenten in Nederland. Waarvan er één op kosten van de NMC naar Los Angeles mag vliegen.» Lees meer

    NMC logo white.jpg
  • 04-12-2018
    Crisiscommunicatie op sociale media: faux-pas Twitter-CEO in India

    De CEO van Twitter heeft tijdens zijn reis door India een aardige rel veroorzaakt. Aan de hand van dit voorval legt Anne uit hoe bedrijven zich kunnen voorbereiden op een crisis.» Lees meer

    Twitter-India.JPG
  • 03-12-2018
    ICCO World PR Report: de stand van zaken in de internationale PR

    De PR kent wereldwijd onstuimige tijden: een compleet nieuw politiek landschap in de VS met de bijbehorende beschuldigingen van fake news, politieke onzekerheid in het Midden-Oosten, en natuurlijk de Brexit, om maar een paar ‘game changers’ te noemen. En toch (of misschien wel: daarom) is PR belangrijker dan ooit tevoren.» Lees meer

    48 icco-logo.png
  • 22-11-2018
    Black Friday: nutteloos inhaken en met korting strooien

    Black Friday! De dag om met zijn allen los te gaan en flink in te slaan! Alle reclame-uitingen staan er bol van, je tijdlijn op social media schreeuwt KORTING en je inbox zit vol met Black Friday-nieuwsbrieven. Ieder jaar wordt de hype groter, maar heeft meedoen eigenlijk wel zin? Marlous Fortuin vraagt het zich af in haar blog.» Lees meer

    46_MF-black-friday.jpg
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / … 5  Volgende