Nieuws en blogs

Blogs

  • 13-12-2018
    The National Millennial Community

    Het Amerikaanse initiatief ‘The National Millennial Community’, een organisatie, die inmiddels meer dan 300 studenten omvat van ruim 40 Amerikaanse universiteiten, wil graag in contacten komen met generatiegenoten in Europa. Te beginnen met 25 studenten in Nederland. Waarvan er één op kosten van de NMC naar Los Angeles mag vliegen.» Lees meer

    NMC logo white.jpg
  • 04-12-2018
    Crisiscommunicatie op sociale media: faux-pas Twitter-CEO in India

    De CEO van Twitter heeft tijdens zijn reis door India een aardige rel veroorzaakt. Aan de hand van dit voorval legt Anne uit hoe bedrijven zich kunnen voorbereiden op een crisis.» Lees meer

    Twitter-India.JPG
  • 03-12-2018
    ICCO World PR Report: de stand van zaken in de internationale PR

    De PR kent wereldwijd onstuimige tijden: een compleet nieuw politiek landschap in de VS met de bijbehorende beschuldigingen van fake news, politieke onzekerheid in het Midden-Oosten, en natuurlijk de Brexit, om maar een paar ‘game changers’ te noemen. En toch (of misschien wel: daarom) is PR belangrijker dan ooit tevoren.» Lees meer

    48 icco-logo.png
  • 22-11-2018
    Black Friday: nutteloos inhaken en met korting strooien

    Black Friday! De dag om met zijn allen los te gaan en flink in te slaan! Alle reclame-uitingen staan er bol van, je tijdlijn op social media schreeuwt KORTING en je inbox zit vol met Black Friday-nieuwsbrieven. Ieder jaar wordt de hype groter, maar heeft meedoen eigenlijk wel zin? Marlous Fortuin vraagt het zich af in haar blog.» Lees meer

    46_MF-black-friday.jpg
  • 11-10-2018
    Arbeidsmarktcommunicatie: tijd voor samenwerking

    Vorige week mocht ik een kennissessie verzorgen tijdens een evenement van OBI4Wan, specialist in media monitoring en online klantcontact. Mijn onderwerp: arbeidsmarktcommunicatie in de zorg. Mijn publiek: communicatie- en HR-professionals uit, u raadt het al, de zorgsector. Mijn presentatie bevatte een overzicht van ontwikkelingen, waarvan mijn publiek al op de hoogte was, en vakkennis die zij al beheersen. En tóch vonden ze het interessant.» Lees meer

  • 01-10-2018
    Klantcase: Pas op voor phishingsites zorgverzekeraars!

    Wij zijn als PR-bureau te weinig bezig met onze eigen PR. Hierdoor blijven veel campagnes waar wij samen met onze klanten aan werken onderbelicht. Zonde. Daarom wil Peter Drent eens niet bescheiden zijn en ongegeneerd aandacht besteden aan een succesvolle PR-campagne die ons bureau samen met SIDN heeft uitgevoerd.» Lees meer

    Nu.nl SIDN DBS.png
  • 27-09-2018
    Ephemeral Marketing – de trend van 2018

    Nadat Anne tijdens DigitalK diep onder de indruk was geraakt van een presentatie over ‘snapskate’, een Snapchat-campagne van Coca-Cola, wilde zij meer weten over deze nieuwe manier van marketing. Het blijkt een nieuwe trend te zijn die Ephemeral Marketing wordt genoemd. Lastig uit te spreken, maar wel een van de marketingtrends van 2018. Wat is het en hoe kan je het gebruiken in jouw marketingstrategie? Lees meer in Annes Wisse-blog.» Lees meer

  • 14-09-2018
    Stelling nemen als merk, just do it?

    Toen Nike bekendmaakte dat Colin Kaepernick het boegbeeld werd van haar nieuwste reclamecampagne, was de kritiek niet van de lucht. Maar het sportmerk lijkt het gelijk aan haar zijde te hebben.» Lees meer

  • 27-08-2018
    Online ambassadeurs voor je bedrijfspagina: hoe krijg je ze in beweging?

    Werknemers betrekken bij alle social media-activiteiten is goed voor je online bereik. Maar wat je helaas vaak ziet, is dat de interactie niet optimaal is. Jammer, want de algoritmen van de diverse social media zijn zo ingericht dat de berichten van bedrijven amper organisch bereik hebben. Marlous Fortuin legt in haar blog uit hoe je jouw online ambassadeurs in beweging kunt krijgen.» Lees meer

  • 23-08-2018
    'Employer branding moet een beetje pijn doen’

    Het is een misverstand dat je als bedrijf tout court ‘de beste werknemers’ wilt binnenhalen. Het gaat erom ‘de besten onder de geschikte’ binnen te halen. Maar welke werknemer past bij jouw bedrijf? En hoe kan een sollicitant weten of jouw bedrijf geschikt is voor hem? Het geheim is differentiatie. En die kun je aanjagen met goede employer branding. In dit geval niet met het doel mensen te trekken, maar juist om ze af te schrikken. Employer branding moet schuren, en liefst een beetje pijn doen.» Lees meer

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / … 6  Volgende