Nieuws en blogs

Blogs

  • 18-06-2018
    Arbeidsmarktcommunicatie – hoe spreek je de nieuwe generaties aan?

    Als je vroeger op zoek was naar werk, sloeg je de krant open en ging je de personeelsadvertenties lezen. Maar met vier generaties op de arbeidsmarkt en een nieuwe, digitale werkelijkheid is een generieke aanpak van personeelswerving niet meer afdoende.» Lees meer

  • 07-06-2018
    Een globaal netwerk met een lokaal accent

    Hoe presenteer je een netwerk dat zich verspreidt over de hele wereld en bestaat uit tientallen afzonderlijke bureaus met een eigen cultuur en werkwijze? Bureaus die eigen klanten beheren, klanten delen en af en toe samenkomen om ideeën uit te wisselen en nieuwe klanten te overtuigen? Dat was de inzet van de Worldcom Youth Meeting in Sofia, Bulgarije.» Lees meer

  • 05-06-2018
    Pitchkriebels: daten in de zakenwereld

    Een van de leukste dingen van dit vak vind ik het werken voor klanten, of beter gezegd het werken mét klanten. Van het eerste idee tot de laatste evaluatie van een project, of nog mooier, een eenmalige samenwerking die uitgroeit tot een ‘vaste’ relatie. Maar net als in elke relatie is het begin toch wel het spannendst. Passen we bij elkaar en gaan we samen verder?» Lees meer

  • 31-05-2018
    The medium is the message

    ‘Tech goes traditional’. In deze blog haalt Peter Drent een recent voorbeeld aan dat precies het tegenovergestelde laat zien. Een traditioneel retailbedrijf dat voor een campagne alleen inzet op social influencers. Een mooie tegenstelling, die laat zien dat elk doel een ander middel heiligt, en een schoolvoorbeeld is van the medium is the message.» Lees meer

  • 31-05-2018
    Storytelling voor B2B-marketing

    B2C-marketing zonder storytelling is moeilijk voor te stellen, maar in de B2B vinden de experts het nog steeds lastig om het in te zetten. Toch toont een nieuwe studie aan dat storytelling ook in de communicatie met bedrijven de moeite waard is.» Lees meer

  • 17-05-2018
    Technologie in het communicatievak

    Het thema van de jaarlijkse bijeenkomst van Worldcom -bureaus in Toronto was dit jaar ‘Technology in global communications’. Er waren enkele ‘keynote’ sprekers uitgenodigd, die ingingen op nieuwe technologie voor PR en communicatie. Vooral de presentaties over de inzet van AR, VR en AI lieten zien, dat er veel meer mogelijk is dan met de inmiddels gangbare IT-tools.» Lees meer

    logo-worldcom.gif
  • 14-05-2018
    Kijkje in de keuken van de PR-consultant: leren loslaten

    De PR-consultants van Wisse Kommunikatie zijn de externe adviseurs van bedrijven op het gebied van communicatie, PR en marketing. In deze rol mag je met regelmaat gevraagd en ongevraagd advies geven over communicatiekwesties. Maar ook al geef je het beste advies, het wordt niet altijd overgenomen. En dat kan wel eens frustrerend zijn…» Lees meer

  • 11-05-2018
    De kunst van het voorspellen

    Afgelopen week kwam een inmiddels klassiek artikel uit 1996 uit Trouw weer eens langs op Twitter: ‘Jongeren vinden internet saai’. Het is suf, een fossiel en te weinig emotioneel.» Lees meer

    21 glazen bol.jpg
  • 07-05-2018
    Pinterest als marketingtool

    Nadat Facebook haar algoritme heeft veranderd, waardoor het steeds lastiger is voor ondernemingen om hun doelgroepen te bereiken, is het tijd andere mogelijkheden voor sociale netwerk marketing te beschouwen.» Lees meer

  • 23-04-2018
    Excuus-advertentie in de krant? Facebook doet het ook!

    Iedereen roept ‘print is dood’, maar waarom kiest een techgigant als Facebook dan toch voor de krant om openlijk excuses te maken na het Cambridge Analytical-schandaal? Het is logischer dan je zou denken. Morag Blazey van Ebiquity heeft hierover voor The Drum een interessant artikel geschreven. In deze blog zet Peter Drent de belangrijkste punten uit haar uiteenzetting op een rij.» Lees meer

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / … 6  Volgende