Nieuws en blogs

Blogs

  • 11-12-2017
    'Kwalitijd' in de zorg

    Nee, ik begin mijn eerste blog als nieuwste lid van het Wisse-team niet met een schrijffout. Met ‘kwalitijd’ bedoel ik de kwaliteit van de tijd die je besteedt aan een ander. Iets dat in mijn ogen een belangrijk onderdeel is in de zorg voor patiënten en cliënten, ook wel bekend als mensen.» Lees meer

  • 08-12-2017
    Zijn Nederlandse jongeren nog wel geïnteresseerd in ‘het nieuws’?

    Zijn Nederlandse jongeren nog wel geïnteresseerd in het nieuws? In deze vraag verdiepten we ons toen we een aantal maanden geleden voor onze klant SQUID begonnen. Een nieuwsapp die speciaal is ontwikkeld om jongeren weer ‘aan het nieuws’ te krijgen. Uit een globale analyse bleek dat jongeren het nieuws in deze tijd inderdaad in een veel mindere mate, en vooral op een andere manier, tot zich nemen.» Lees meer

  • 08-12-2017
    Internationale PR: de kunst zich in te leven in andere culturen

    Met PR willen we onder andere met behulp van communicatie bedrijven, personen of onderwerpen in de spotlight te zetten. De communicatietheorie is opgebouwd rond de zender, de boodschap en de ontvanger. Ook als de zender, de PR-professional, een heldere boodschap uitstuurt, hangt het begrip hiervan nog steeds af van de interpretatie van de ontvanger. Om te begrijpen hoe mensen dingen waarnemen, is kennis van hun culturele achtergrond cruciaal. Dat is vaak nog een uitdaging voor internationale PR-professionals, vooral als ze aan de slag gaan in een land waarvan ze de gebruiken en gewoonten nog niet goed in de vingers hebben.» Lees meer

  • 07-12-2017
    Laat een probleem met bedrijfsprocessen je imago niet schaden

    Het ‘Black Friday’ en ‘Cyber Monday’ weekend; een hemels koopjeswalhalla voor consumenten, maar een hels karwei voor leveranciers en bezorgers. Steeds meer online bestelde producten moeten allemaal de volgende dag bij de consument bezorgd worden. Daarbij zit een PR- en imago-ongelukje in een klein hoekje.» Lees meer

  • 30-11-2017
    Kleine campagnes, grote resultaten

    Ieder PR-bureau heeft wel een aantal klanten die maar een klein budget hebben. Maar vaak zijn die qua creativiteit de meest interessante, en geven ze de meeste voldoening. Hierbij vier tips om meer uit een campagne te halen waarin de financiële middelen ‘beperkt’ zijn.» Lees meer

  • 23-11-2017
    In 7 stappen geld verdienen met content

    Tegenwoordig baseren potentiële klanten in de B2B-keten zich steeds meer op relevante, digitale content in hun zoektocht naar de juiste producten, diensten en leveranciers. Bedrijven beschikken over verschillende online en offline tactieken om potentiële klanten de sales-funnel in te krijgen en zo omzet te genereren. Denk aan SEO, web design, paid search, mediarelaties, direct/e-mail marketing en analytics. Maar hoe zorgen bedrijven – marketeers in het bijzonder - ervoor dat al deze zaken samen ook daadwerkelijk geld opleveren?» Lees meer

  • 22-11-2017
    Weg met anglicismen. Tenzij je manager bent.

    Toen ik in Denemarken studeerde, kreeg ik het compliment van mijn docent dat ik beter Deens sprak dan de Denen. En daarmee bedoelde hij niet dat ik vlotter praatte dan mijn studiegenoten, maar dat ik grammaticaal beter onderlegd was en ‘echt Deens’ sprak, zonder buitenlandse invloeden. Een vergelijkbare constatering doe ik bij een Engelse vriend die Nederlands heeft geleerd; ook hij spreekt zijn vreemde taal in een puurdere vorm dan onze inheemse bevolking doet. Waar gaat het toch mis in onze eigen taalopvoeding?» Lees meer

  • 16-11-2017
    In de PR heb je niet alles in de hand

    Bij Wisse Kommunikatie bereiden we onze PR-activiteiten altijd goed voor. Maar dat wil niet zeggen dat het ook loopt als gepland. Het kan gebeuren dat jouw werk wordt beïnvloed door anderen of door plotselinge gebeurtenissen. Helaas kun je hier niet altijd iets aan doen. Soms heb je gewoon domme pech!» Lees meer

  • 14-11-2017
    Vermijd kantoortaal als sparren, brainstormen en meeting

    We gebruiken ze massaal: kantoorclichés. Sommigen komen ermee weg vanwege de functie die ze bekleden, anderen roepen maar wat omdat ze niet weten wat ze eigenlijk willen zeggen, en weer anderen bedenken compleet nieuwe woorden om hun (verkoop)verhaal kracht bij te zetten. Het lijkt - helaas – alsof er niet te ontkomen is aan vage en nietszeggende termen op kantoor. Collega Marjolein zet in deze blog de slechtste kantoortaal op een rij en legt uit waarom je het beter niet kunt gebruiken.» Lees meer

  • 13-11-2017
    Hoe overleef ik een nieuwe baan?

    Ruim een maand geleden stond ik aan de vooravond van een nieuw hoofdstuk van mijn professionele carrière. Na 2,5 jaar verruilde ik mijn oude werkgever voor een avontuur bij Wisse Kommunikatie. Een stap waarmee ik vertrouwde werkzaamheden achter me liet en ging ontdekken of de vaardigheden die ik had geleerd mij ook staande zouden houden in een nieuwe omgeving. Na iets meer dan een maand dienstverband is het een mooi moment om een eerste balans op te maken.» Lees meer

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / … 5  Volgende