Nieuws en blogs

Blogs

  • 14-08-2018
    ‘Op persoonlijke titel’ is geen schild om achter te schuilen

    Het is een even bekend als onzinnig fenomeen: individuen die in hun Twitterbiografie melden dat ze ‘op persoonlijke titel’ twitteren. Vaak werken deze personen bij (grote) bedrijven of instanties, hetgeen ze eveneens in hun biografie noemen. Met de melding op persoonlijke titel zeggen ze tegen hun volgers in feite dat hun eigen uitspraken niet geassocieerd moeten worden met het bedrijf waarvoor ze werken. Het probleem hiervan is dat deze associatie niet teniet kan worden gedaan met zo’n vermelding.» Lees meer

    KU_Blog_Twitter.jpg
  • 13-08-2018
    Digitalisering in de bouw

    Digitalisering heeft al in vele sectoren geleid tot een boost in productiviteit en efficiency, met name doordat werkprocessen zijn veranderd. In de bouwsector is digitalisering nog een grote uitdaging. Lees hier hoe digitalisering er in deze sector uitziet.» Lees meer

    37-digitalisering in de bouw.jpg
  • 26-07-2018
    Beste zorgbestuurder, ik heb een paar vragen…

    De ontwikkelingen op het gebied van zorgtechnologie gaan snel. Tessa wil graag weten hoe bestuurders van zorginstellingen hierover denken en vooral, wat ze ermee (willen) doen. Haar blog is dit keer dan ook geen blog, maar een brief aan de zorgbestuurders in Nederland.» Lees meer

  • 19-07-2018
    Een persreis in elkaar schroeven

    Alles wat je voor het eerst in je leven doet, ervaar je als spannend. Hoe een van de consultants van Wisse Kommunikatie, Anne Nicolaides, haar eerste zelf georganiseerde en uitgevoerde persreis heeft beleefd, lees je hier.» Lees meer

  • 13-07-2018
    Hoe betrouwbaar is de traditionele mediakaart?

    Het online bereik van een medium is voor PR-professionals belangrijk om de relevantie ervan te bepalen. Gek genoeg worden er weinig tot geen kritische vragen gesteld over de online bereikcijfers die uitgeverijen presenteren in hun mediakaarten. In deze blog haalt Peter Drent een voorbeeld aan dat laat zien waarom we best wat kritischer mogen zijn naar de cijfers die uitgeverijen presenteren.» Lees meer

  • 09-07-2018
    Crisiscommunicatie bij cybercriminaliteit

    Cybercriminaliteit neemt snel toe en wordt een interessante uitdaging voor de communicatiespecialist die zich bezighoudt met crisiscommunicatie. Een interessante vraag is of crisiscommunicatie in geval van cybercriminaliteit volgens hetzelfde stramien verloopt als de ‘gebruikelijke’ crises. De methodiek blijft in grote lijnen hetzelfde, maar er zijn ook een paar wezenlijke verschillen.» Lees meer

  • 06-07-2018
    De journalist is zelf verantwoordelijk voor het filteren van nepnieuws

    Afgelopen week was het wederom raak; een Nederlandse publicatie voelde zich gepiepeld door een instantie die ‘nepnieuws’ zou hebben verspreid. Het gevolg was een razende journalist, een teleurgesteld expert, maar bovenal een geslaagde PR-campagne. Eerder gaf mijn collega Serge al zijn visie op het spelen met fake news, maar de casus van afgelopen week vraagt om verdere toelichting.» Lees meer

    KUH_nepnieuwsVanDam_2.jpg
  • 05-07-2018
    Met een gerust hart op vakantie dankzij het zomercrisiscontract

    Vorig jaar rond deze tijd schreef ik een blog over vakantiestress. Over de druk die je op de schouders voelt als collega’s op vakantie gaan en jij er een takenpakket bij krijgt, als je iedere keer net op tijd je deadlines haalt en alles net af hebt voordat je zelf met vakantie gaat. Als ik het zo teruglees, heb ik dat vorig jaar niet helemaal goed aangepakt.» Lees meer

    30 Vakantie-out of office.jpg
  • 02-07-2018
    Nederlandse merken volgen voorbeeld Oranje en mijden WK

    We zijn er (weer) niet bij en dat is eigenlijk wel prima. Een WK zonder Oranje biedt namelijk nog steeds inhaakmogelijkheden, zo blijkt. En vergeet het leedvermaak niet.» Lees meer

    30 Sebas_WK Voetbal voor WK.jpg
  • 29-06-2018
    Zo krijgt u het állergroenste gras van de buurt

    ‘Groen gras’ is volgens de Nederlandse Taalunie een pleonasme. Gras is altijd groen, dus dat hoef je niet apart te benoemen. Maar als organisatie is het belangrijk dat u niet alleen vertelt dat uw grasveld groen is, maar benadrukt dat het groener is dan het gras van uw buren (lees: concurrenten). Zeker wanneer het gaat om het vinden en behouden van goed personeel.» Lees meer

    TvL_Groen Gras.jpg
1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / … 6  Volgende