Nieuws en blogs

‘We willen iets met PR doen’

Herken je het?Je krijgt een potentiële opdrachtgever aan de lijn die interesse heeft in jouw diensten. Een die ook nog eens aanbevolen is door een bestaande klant, en dus weet dat je goed werk levert. Een ideaal scenario dient zich aan. Maar op de vraag wat hij precies van plan is, komt het slechtst denkbare antwoord: ‘We willen iets met PR doen’.

Doorgaans betekent dit dat je iemand aan de lijn hebt die niet weet wat PR is, geen idee heeft waartoe het dient, wat het kost, wat het oplevert, en hoe het zich verhoudt tot andere bedrijfsactiviteiten. Op zich hoeven die eerste vier lacunes geen groot probleem te zijn. We leggen de beller met alle plezier uit wat we doen en met welk doel. Maar de vijfde leemte is altijd weer een uitdaging. En dat blijkt een internationale uitdaging te zijn.

Doe-het-zelf communicatiebehoeften bepalen
Daarom heeft de Worldcom PR Group een tool ontwikkeld waarmee je prospect of klant zelf zijn communicatiebehoeften kan achterhalen en kan bekijken of hij alle vereiste vakgebieden erbij betrekt. In deze zogeheten Communications Self-Assessment Tool stellen we hem tien vragen over disciplines die volgens ons cruciaal zijn voor effectieve communicatie:


Het resultaat is een kleurig rapport, waarin netjes uitgetekend staat op welke gebieden zijn bedrijf nog communicatieve winst kan behalen. En bij deze tool is het echt niet zo dat er sowieso uitkomt dat er werk aan de winkel is. Als het goed is, is het gewoon goed. En dat laten we je dan ook met alle plezier en met een welgemeend compliment weten.

 Screenshot report assessment tool.jpg

Wil je de test ook doen voor jouw bedrijf, klant of prospect? Vul dan hier de 10 vragen in.

  • Serge Beckers 23 jan 2018
    Trouwens: inmiddels is de survey al 97 keer volledig ingevuld, en hebben bedrijven Worldcom al 25 keer om advies gevraagd. Leuk resultaat zo kort na de lancering. Ik houd jullie op de hoogte van de uitkomsten en deel de internationale resultaten graag zodra die beschikbaar zijn.
    • Laat uw reactie achter