Nieuws en blogs

Partner in beeld: Radius

Wisse Kommunikatie helpt menig opdrachtgever met zijn PR en communicatie in het buitenland. Hiervoor werken we samen met onze partners in de Worldcom Public Relations Group; met ruim 132 partners in 95 steden op 6 continenten en meer dan 2000 communicatiespecialisten is dit het grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus ter wereld. Medio september vond de Worldcom EMEA Meeting plaats in Kopenhagen. De organisatie van deze jaarlijkse ontmoeting tussen alle leden van het netwerk uit Europe, Middle East en Africa lag dit keer dan ook in handen van onze Deense partner Radius.

Radius werd opgericht in 2003 door directeur Nicolaj Taudorf Andersen. Het management is anno 2018 uitgebreid met Henrik Fallesen en Asbjørn Haugstrup. Zij sturen samen circa veertig medewerkers aan. Elk opdrachtgever heeft een eigen team bij Radius tot zijn beschikking, dat bestaat uit mensen met verschillende specialismen en ervaringen op het gebied van communicatie, PR en content marketing. Toch werken de Denen niet graag met labels. Het motto van Radius is dat zij hun opdrachtgevers adviseren over communicatie die een verschil maakt voor bedrijven, organisaties, mens en maatschappij.

Hun opdrachtgevers zijn zowel nationaal als internationaal actief en komen uit diverse sectoren. Van Zuivelproducent Arla, de Deense ‘Marktplaats’ DBA, softwaregigant Microsoft en het Deense reisbureau Spies Rejser. Hun activiteiten voor deze klanten zijn zeer uitlopend, van een twitterende koe tot de Do it for mom-campagne, waarmee het eerder genoemde reisbureau op originele en succesvolle wijze zijn steentje bijdraagt aan het uitbreiden van de Deense bevolking.

Arla-koen-Sally-twitter.jpg

Ondanks de humor die doorschemert in veel van hun werk is volgens Radius geloofwaardigheid het belangrijkste ingrediënt van communicatie, de factor die bepaalt of een boodschap overkomt zoals hij bedoeld is. Deze overtuiging is tevens de basis voor hun jaarlijkse onderzoek naar het vertrouwen van het Deense volk in specifieke beroepsgroepen. Hun analyse van dit jaar wijst overigens uit dat de top drie van meest betrouwbare beroepsgroepen bestaat uit verloskundigen, verpleegkundigen en artsen. Helemaal onderaan staan journalisten, autoverkopers en politici…