Iedere dag struin ik rond op verschillende social media, uit interesse en omdat ik graag op de hoogte blijf van wat er gebeurt, om maar met de pay-off van Twitter te spreken. Ik heb zo mijn voorkeuren. Facebook bekijk ik vaak uit verveling (sorry), Instagram volg ik graag, al is mijn tijdlijn enigszins vervuild met […]
Blogs
Terug naar onze holen dankzij Twitter?
“Twitter test mogelijkheid om met emoji’s op tweets te reageren” kopte Nu.nl. Te beginnen met een test in Turkije wil Twitter wil het voor mensen “makkelijker maken om te laten zien hoe ze zich voelen door emoji’s te gebruiken. Bij de proef in Turkije gaat het alleen om de emoji’s 😂,🤔,👏, 😥 en ❤. Het […]
Digital Authority Program: profileer je bedrijf en maak het persoonlijk
Binnen iedere organisatie huist veel kennis over de producten die ze voert, over de branche waarin ze werkzaam is en over de ontwikkelingen in de desbetreffende markt. Deze informatie is enorm waardevol voor dat bedrijf, omdat het daarmee haar thought leadership kan uitdragen. Idealiter ligt de verantwoordelijkheid daarvoor bij een van de experts in de […]
Op zoek naar een business-to-business influencer? Blijf dicht bij huis!
Ik heb me eerlijk gezegd altijd een beetje ongemakkelijk gevoeld bij het fenomeen ‘influencers’. Niet omdat het nieuw is, want influencers zijn er natuurlijk altijd al geweest. Ik heb het dan over de ‘oude wijzen’ met autoriteit gebaseerd op uitgebreide levenservaring of kennis bij wie mensen te rade gingen als ze voor een belangrijke beslissing […]
Hypebuilding: hoe Nike haar doelgroep inzet als marketinginstrument
Kleding maakt de man (of vrouw). Een spreekwoord dat voor de een meer betekent dan voor de ander. Als sneakerliefhebber én pr-consultant, kijk ik met bewondering naar merken als Nike, die de free publicity rondom hun schoeisels tot kunst hebben verheven. In deze blog ga ik niet in op de klassieke reclames, advertenties en sponsoring-activiteiten […]
I-AT: Afscheid van een koninklijk project
Zo af en toe neem je als communicatieconsultant met enige weemoed afscheid van een project. Op 1 juli stonden we in het provinciehuis van Gelderland met de projectgroep even stil bij het einde van het I-AT Project, dat – grofweg – ten doel had om praktische ervaring op te doen met autonoom vervoer. Geheel in […]