• nl
  • en
  • de
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Nieuws

Spotlight: Persreizen - HECO

Nieuws

Ook lijkt het misschien ouderwets, maar persreizen zijn nog steeds een efficiënte tool om de media zo uitgebreid mogelijk te informeren en om persoonlijke contact en betrokkenheid met de journalisten op te kweken. Voor HECO organiseert Wisse Kommunikatie regelmatig persreizen, die wij graag in deze spotlight willen toelichten.

Meestal wordt een persreis georganiseerd wanneer een bedrijf een aansprekende nieuwe locatie opent of innovatieve producten lanceert. De relatie met de media en vooral met vakbladen is erg belangrijk voor onze klanten, ongeacht de sector. In de vloed van persberichten die dagelijks aan de redactie worden aangeboden, helpt een goede naamsbekendheid en -herkenning onder journalisten en redacteuren dan ook aanzienlijk. Om dat te bevorderen, organiseren we regelmatig persreizen voor onze klanten.

In een familiebedrijf als HECO voel je de passie voor het product en het ondernemen. Van het corporate design en de omgang met de medewerkers tot en met de liefdevol voorbereide presentaties voor deze persreis. Deze gedrevenheid is besmettelijk. Dat maakte de persreis voor HECO een mogelijkheid om de journalisten een echte beleving van het bedrijf te bieden en ze als ambassadeurs aan zich te binden.

Een goed voorbereide persreis levert uitgebreide achtergrondinformatie op, waardoor journalisten hun kennis over het bedrijf, zijn producten en zijn innovaties kunnen vergroten. Het primaire doel van een persreis is het vergroten van de naamsbekendheid, het verdiepen van de mediarelaties en het creëren van merkambassadeurs. Naast journalisten worden tegenwoordig ook vaak bloggers en vloggers of Instagram influencers uitgenodigd.

Voor een persreis worden doorgaans 3 tot 5 journalisten exclusief uitgenodigd voor een bezoek aan de productielocatie, de laboratoria of ook een bijzonder feest van de klant. Journalisten kunnen alles met eigen ogen zien, diepgaande vragen stellen en de producten testen.

Een persreis organiseren is meer werk dan dat men wellicht zou verwachten. Naast de correspondentie omtrent de uitnodigingen en andere voorbereidingen, hebben wij de reizen, het programma en het persmateriaal geregeld. Van vluchten tot accommodaties boeken, begeleiding van de reis en de nazorg met extra informatie voor artikelen. Hoewel artikelen niet het primaire doel zijn, werden na aanleiding van de persreis naar Schramberg toch een aantal mooie, diepgravende artikelen in de media gepubliceerd. Mooi meegenomen natuurlijk, maar het voornaamste doel was toch dat de journalisten een bijzondere band hebben opgebouwd met het bedrijf.