• nl
  • en
  • de
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Nieuws

Worldcom Webinars

Nieuws

Dat Wisse Kommunikatie lid is van de Worldcom PR Group, is waarschijnlijk genoegzaam bekend. In dit wereldwijde netwerk van zo’n 150 partners zit een hoop kennis, die geregeld gedeeld wordt in webinars. En die zijn ook toegankelijk voor jou, beste lezer!

Je hoeft je alleen even hier te registreren, en dan krijg je toegang tot een flinke bak aan PR en communicatie gerelateerde informatie.

We hebben alvast vier (overigens Engelstalige) webinars voor je geselecteerd:

  • Behavior design
  • Goldilocks’ Guide to Digital Marketing Tools
  • Everything You Need to Know about Visual Communications – Business Wire
  • Influencer Marketing: How to Avoid the Pitfalls and Enjoy the Success
Behavior design

Behavior design of gedragsontwerp gaat over het systematisch begrijpen van hoe mensen denken en beslissingen nemen, en dat als vertrekpunt nemen voor het bedenken van ideeën die leiden tot gedragsverandering. Het concept wordt door steeds meer grote bedrijven ingezet om het gedrag van hun doelgroepen strategisch te beïnvloeden. Behavior Design is gebaseerd op de inzichten van Dr. BJ Fogg, PhD, die het Persuasive Technology Lab aan de Stanford University heeft opgericht.

Roger Hurni, managing partner van ons Amerikaanse partnerbureau Off Madison Ave en voorzitter van de Worldcom PR Group, is een gecertificeerde behavior design-expert, en deelt in dit webinar zijn ervaringen op dit relatief nieuwe gebied in de gedragswetenschappen.

Goldilocks ‘Guide to Digital Marketing Tools’

Er zijn aardig wat tools te vinden je kunnen helpen bij je digitale marketing-activiteiten. In dit webinar deelt Bliss Integrated, onze partner in New York, zijn jarenlange ervaring met digitale marketing-tools en –services en gaat daarbij in op de volgende onderwerpen:

  • De snelheid waarmee tools evolueren, uitontwikkeld zijn en vervangen worden
  • Met welke tools je rekening zou moeten houden
  • Welke tactieken je helpen bij je onderhandelingen met leveranciers
Everything You Need to Know about Visual Communications

Alles wat je moet weten over visuele communicatie dus. In dit webinar schetst Serena Ehrlich van Business Wire hoe je de resultaten voor je klant kunt verbeteren door middel van visuele communicatie. Serena bespreekt de technieken om de ‘visuele flow’ te optimaliseren, gaat in op de rol van visuals bij de beïnvloeding van doelgroepen en vertelt hoe communicatieteams kunnen samenwerken om een ​​goede visuele klantreis te ontwikkelen.

Onderwerpen
  • Waarom visuals?
  • De impact van visuals op de ROI
  • Welke visuals blijven het best hangen?
  • Passieve visuals versus interactieve visuals
  • Visuals en PESO
  • Visuele data begrijpen en gebruiken in je beslissingsproces
Influencer Marketing: How to Avoid the Pitfalls and Enjoy the Success

Hoewel influencer-marketing kan leiden tot geweldige succes stories, kan het ook grote risico’s met zich meebrengen.  Google maar eens op ‘Fyre Festival’.

In deze online sessie gaan de sprekers in op de snel veranderende juridische kaders van influencer marketing en lichten ze enkele best practices toe, waarbij ze o.a. aandacht besteden aan monitoring van en overeenkomsten met influencers, AI / Bot influencers, nep-volgers, “Sponcon” en de opkomst van child influencers.

Serge Beckers