Samenwerking helpt bedrijven met integratie van data van klantervaringen en creëert naadloze digitale workflows en gepersonaliseerde klantervaringen via alle touchpoints Amsterdam – Adobe (Nasdaq: ADBE) en ServiceNow (NYSE:NOW) hebben op het Adobe Summit een partnership aangekondigd. Ze werken samen aan een unieke oplossing waarmee merken customer experience data van Adobe kunnen samenvoegen met klantdata, om zo naadloze digitale workflows en gepersonaliseerde klantervaringen te kunnen bieden via alle touchpoints.

Organisaties gebruiken customer engagement-oplossingen om de digitale ervaringen van klanten beter te begrijpen en te personaliseren. Maar deze data bevinden zich vaak in silo’s en zijn niet gekoppeld met de klantenservice. En dat terwijl klanten een naadloze, gepersonaliseerde ervaring verwachten en graag zien dat problemen snel worden opgelost.

Adobe en ServiceNow maken de integratie van Adobe Experience Platform en ServiceNow’s Now Platform mogelijk om realtime klantprofielen van Adobe te kunnen verrijken met klantdata. Dit zorgt voor een breder klantbeeld tijdens zijn volledige digitale klantreis, van acquisitie tot dienstverlening.

Daarnaast zullen de Adobe Experience Cloud-oplossingen integreren met het ServiceNow Now Platform, waaronder de Customer Service Management-oplossingen, om zo betere klant- en werknemerservaringen te bieden binnen de applicaties van beide bedrijven. Adobe en ServiceNow werken samen om gemeenschappelijke klanten de mogelijkheid te bieden digitale workflows, service catalogi, intelligente content en kennismanagementmogelijkheden te integreren en te gebruiken.

“Klanten eisen buitengewone ervaringen en bedrijven willen klantenservice en engagement veranderen”, zegt John Donahoe, president en chief executive officer van ServiceNow. “Samen maken ServiceNow en Adobe naadloze digitale workflows mogelijk waar klanten naar op zoek zijn en die bedrijven willen bieden.”

“Het bieden van gepersonaliseerde, realtime klantervaringen is de kern van elke succesvolle organisatie”, zegt Shantanu Narayen, president en CEO, Adobe. “Adobe en ServiceNow gaan een partnership aan om organisaties realtime bruikbare data te bieden gedurende de hele klantreis, zodat ze hun digitale business beter kunnen beheren en laten groeien.”

Deze partnership stelt klanten in staat om te profiteren van een gecentraliseerde, intelligente Customer Experience Management-tool. Daarnaast kunnen klanten met het ServiceNow Now Platform werk tussen teams stroomlijnen en uiteindelijk razendsnel uitgebreide, realtime klantprofielen opbouwen. Gemeenschappelijke klanten kunnen bijvoorbeeld naadloos digitale workflows van ServiceNow, kennismanagement en service catalogi integreren in een persoonlijke engagementlaag met het Adobe Experience Platform. Op deze manier kunnen consistente en contextuele ervaringen en diensten ontwikkeld worden.