Draagbaarheid centraal uitgangspunt bij ontwerp- gewicht van 1,47kg* en dun ontwerp

Uitgerust met 10e generatie Intel® Core™ processors, Wi-Fi 6-kaart en een batterijduur van 13 uur

Dynabook Europe GmbH kondigt vandaag de Tecra A40-G aan, waarin optimale prestaties, connectiviteit en security samenkomen in een dun maar duurzaam design. Het nieuwe device is de laatste aanwinst in dynabook’s kosteneffectieve Tecra laptop-aanbod.

Hogere productiviteit op iedere locatie

De Tecra A40-G heeft een lichtgewicht maar robuust chassis dat slechts 1,47 kilo weegt, en dat voldoet aan militaire standaarden voor duurzaamheid onder de meest veeleisende werkomstandigheden. Met een batterijduur van 13 uur** en Quick Charge-functionaliteit, waarmee 30 minuten opladen 4 uur aan batterijduur oplevert, zijn gebruikers ervan verzekerd dat het device maximale productiviteit biedt tijdens een werkdag. Het 14” niet-reflecterende beeldscherm vermindert het risico op vermoeide ogen en zorgt voor optimale prestaties onder iedere lichtinval.

Krachtig en verbonden

Het device beschikt over diverse toepassingen die zorgen voor ultieme prestaties en connectiviteit. Het device wordt ondersteund door de 10e generatie Intel® Core™ processors en een uitgebreid aanbod van opslagmogelijkheden, waaronder drie SSD-opties. De nieuwste Intel® 802.11ax (Wi-Fi 6) maakt hogere verbindingssnelheden mogelijk en biedt meer capaciteit, waarmee tegemoet wordt gekomen aan de groeiende eisen van de volgende generatie zakelijke toepassingen.

Werknemers die buiten kantoor of onderweg werken, zijn met het optionele LTE verzekerd van een internetverbinding. Voor het aansluiten van randapparatuur is de A40-G uitgerust met een USB Type-C-poort en één of twee USB 3.1-poorten, afhankelijk van de configuratie. In overige verbindingen wordt voorzien door de beschikbaarheid van Gigabit LAN, een HDMI-poort, een Micro-SD-sleuf en optioneel een USB-C dock.

“De A40-G is met zorg ontworpen om bedrijven de beste combinatie te bieden van kracht en draagbaarheid,” zegt Damian Jaume, President van Dynabook Europe GmbH. “We blijven ons Tecra-aanbod continu ontwikkelen en verbeteren, zodat iedere organisatie – ongeacht grootte, sector of behoefte – zijn werknemers meer mogelijkheden kan bieden. De introductie van dit nieuwe device onderstreept dit.”

Veilig in de kern

De A40-G heeft een aantal ingebouwde securitytoepassingen aan de binnen- en buitenkant waarmee gevoelige persoonlijke data en bedrijfsgegevens uit de handen van cybercriminelen blijven. In zijn kern bevindt zich het door dynabook zelf gebouwde BIOS en een Trusted Platform Module (TPM) waardoor data niet alleen veilig worden opgeslagen, maar ook het risico van inmenging door derde partijen wordt vermeden. Een SecurePad met vingerafdruklezer en een optionele Smart Card-lezer en Intel® Authenticate / Windows Hello gezichtsherkenning bieden een ruime keuze aan multifactor authenticatie-opties die het device beschermen tegen ongeautoriseerde toegang.

De dynabook Tecra A40-G zal in maart 2020 beschikbaar zijn. Ga voor meer informatie over de oplossingen van dynabook naar: https://nl.dynabook.com/generic/business-homepage/.

* afhankelijk van model

** gemeten met Mobile Mark™ 2014. Mobile Mark is a trademark of Business Applications Performance Corporation