Onder het motto ‘Nieuwe dimensies’ presenteert HECO op de Bouwbeurs in Utrecht diverse nieuwe montage-oplossingen: onder meer schroeven in XL-formaat en producten voor hout-staal-bevestigingen. Ook zijn enkele nieuwe schroeven als onderdeel van de samenwerking met het Zwitserse bedrijf SFS intec aan het productportfolio van HECO toegevoegd. Bezoekers van de Bouwbeurs kunnen van 4 tot 8 februari in hal 12, stand D066 met de nieuwe producten kennismaken.

“Dankzij onze samenwerking met SFS produceren wij oplossingen op maat voor nog meer toepassingsgebieden in de constructieve houtbouw “, aldus Andreas Hettich, productmanager en hoofd marketing bij HECO. “Samen met onze eigen assortimentsuitbreiding in de vorm van XL-schroeven ontstaan hierdoor voor de gebruiker nieuwe mogelijkheden.” Hij doelt onder meer op de nieuwe variant met een grote bolkop van de houtschroef HECO-TOPIX, die ontwikkeld is voor een extra hoge lastafvoer. Ook presenteert HECO op deze beurs de nieuwe voldraadschroef HECO-WR met lengtes van 400 tot 1000 millimeter voor bijvoorbeeld de versterking van steunvlakken of de opvang van dwarse trekkrachten. Deze schroef heeft vanwege de zinkcoating extra goede glij-eigenschappen en kan zonder voorboren worden ingeschroefd.

De gebruiker krijgt ook veel nieuwe mogelijkheden voor hout-op-staal verbindingen. Voor een eenvoudige montage van hout op staal biedt HECO de vleugelboorschroef HECO-SC-S en de in negen lengtes verkrijgbare, zelfborende stalen deuvel, die allebei ook geschikt zijn voor buitengebruik. Tot de nieuw in het portfolio opgenomen bevestigingsoplossingen behoren ook voldraadschroeven voor diverse toepassingen evenals schroefdraadstangen met houtschroefdraad. De schroefdeuvels uit het HECO-WS systeem (wood & steel) kunnen gebruikt worden voor meerlaags hout-staalverbindingen. De HECO-WB draadstangen maken dwarsverbandversterkingen van hout mogelijk waarbij de opvang van krachten uitsluitend plaats vindt via de schroefdraad. HECO-WB staat voor ‘Wood Bar’. De naam duidt op houtversterking door middel van een ingeschroefde staaf of stang (‘bar’). Hoe deze en andere bevestigingstechnologieën werken, kunt u van 4 tot 8 februari op stand D066 in hal 12 van de Bouwbeurs zien.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10 januari 2019