• nl
  • en
  • de
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Persberichten

Britse technologiekopers geven de voorkeur aan het spreiden van de kosten van notebooks, tablets en handheldapparaten voor hun mobiele medewerkers. Dat blijkt uit recent onderzoek. 78% van de technologiekopers in het VK zegt geïnteresseerd te zijn in een oplossing met een abonnement om buitendienstmedewerkers te voorzien van apparatuur.

Op dit moment geven kopers aan dat de kosten (72%) en de levensduur van het product (54%) de belangrijkste overwegingen zijn bij de aanschaf van draagbare apparaten voor hun medewerkers. Desondanks verwachten de meeste kopers dat ze deze apparaten iedere twee à drie jaar moeten vervangen.

Kopers zeggen dat een ‘As a Service’-aanpak voor hun mobiele hardware hen zou helpen om sneller de meest recente technologie aan te schaffen (54%), kosten beter te beheren (49%) en budget vrijmaakt om meer accessoires te kopen (34%).

Deze nieuwe manier van investeren in hardware gespreid over drie jaar tegen 0% rente, met helpdeskondersteuning en andere diensten waaronder de inzameling, recycling en het wissen van data aan het eind van de gebruikscyclus van het apparaat, waren interessante voordelen voor kopers naast de impact op cashflow. 53% zegt dat het hen zou helpen om apparaten efficiënter te onderhouden en te vervangen en 33% is het ermee eens dat het een veiligere manier om  gebruikte mobiele hardware weg te doen.

De diensten die kopers het liefst in het abonnement opgenomen zouden zien, zijn: een garantie van drie jaar (65%), een afbetalingsplan tegen 0% rente (46%) en rechtstreekse levering(46%). Optionele extra’s die ze graag aangeboden willen krijgen, zijn verzekering (45%), uitgebreide garantie (43%), garantie voor accidentele schade (43%), accessoires (39%), gespecialiseerde softwaretoepassingen (34%) en een inruilprogramma (34%).

Ondanks het enthousiasme voor de service is 69% van de kopers zich er niet van bewust dat er bedrijven zijn die de service-oplossing aanbieden tegen 0% rente.

Voor het onafhankelijke onderzoek, uitgevoerd door Opinion Matters op verzoek van Panasonic Toughbook, werden 250 kopers van notebooks, tablets en handheldapparaten voor hun mobiele medewerkers in het Verenigd Koninkrijk geënquêteerd.

“Door de snelle ontwikkelingen op het gebied van design, functionaliteit en de daaruit voortvloeiende verhoging van de productiviteit van buitendienstmedewerkers, willen bedrijven mee zijn met de laatste ontwikkelingen”, zei Kevin Jones, Algemeen Directeur voor Panasonic Mobile Solution Business in Europa. “Dit zorgt ervoor dat bedrijven om de twee à drie jaar zwaar moeten investeren. De kopers hebben ons verteld dat ze liever willen overstappen op soort abonnement, vergelijkbaar met de vaak voorkomende software als service. De nieuwe Toughbook-as-a-service-oplossing van Panasonic helpt onze huidige en toekomstige klanten om deze uitdaging aan te gaan.”

Toughbook-as-a-Service

Panasonic lanceerde vorig jaar haar nieuwe Toughbook-as-a-Service, een end-to-end-abonnement, mogelijk gemaakt door de Europese digitale serviceprovider Econocom. Het stelt bedrijven in staat om maandelijks voor hun robuuste notebooks, tablets of handheldapparaten te betalen. Het is een rentevrij, maandelijks abonnement over een periode van drie jaar. Toughbook-as-a-Service-abonnees betalen hetzelfde als bij een contante aankoop, ondanks dat de betalingen worden gespreid over een langere termijn – hierdoor zijn hoge kosten vooraf niet meer nodig en profiteren organisaties van een oplossing die gebaseerd is op OPEX in plaats van CAPEX.

Toughbook-as-a-Service-oplossingen omvatten toegang tot Panasonic Toughbook-apparaten, levering, 3 jaar garantie, helpdeskondersteuning en andere diensten waaronder de inzameling, recycling en het wissen van data aan het eind van de gebruikscyclus van het apparaat. Naast de robuuste hardware kunnen klanten ervoor kiezen om opties toe te voegen aan hun abonnement (tegen dezelfde rentevoorwaarden van 0%*) waaronder voertuigmontage, docking stations, gespecialiseerde softwaretoepassingen en andere accessoires, alsmede uitgebreide garantie en garantie voor accidentele schade.

Klanten kunnen ook hun Toughbook-as-a-Service-abonnement personaliseren met een aantal optionele extra’s, waaronder een inruilprogramma waardoor bedrijven hun technologiepark kunnen upgraden met de meest recente apparaten. Toughbook-as-a-Service biedt bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om belminuten, MDM en data-analyse te bundelen.

Klik hier om een samenvatting te downloaden van het onderzoek Draagbare computers als service: het doorbreken van de dure aankoopcyclus van mobiele devices.

* Toughbook-as-a-Service is een 0% financierings-OPEX-oplossing, inclusief 20% zachte kosten. Als de transactie meer dan 20% zachte kosten/software vereist, zal de rente over 3 jaar hoger zijn.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

24 januari 2019