Issue. Strategie. Content. Interactie.

Social media-strategie

Er is geen bedrijf dat tegenwoordig niet aanwezig is op social media. Doorgaans met een bedrijfspagina op meerdere kanalen. Maar als je kritisch kijkt, blijkt dat veel bedrijven ooit heel enthousiast zijn begonnen, maar vervolgens hun social media-activiteiten niet hebben volgehouden.

En dat is jammer, want ook al is het beheren van je social media-kanalen niet moeilijk, je moet wel goed vooraf bedenken waarom je actief bent op social en wat je wilt bereiken.

Die informatie werken wij voor onze opdrachtgevers uit in een social media-strategie, die doorgaans de volgende stappen kent:

  • Analyseren van de huidige situatie; we brengen in kaart waar we nu staan en wat het uitgangspunt kan zijn voor de nieuwe strategie
  • Doel bepalen van de social-activiteit; wat wil je bereiken met je online aanwezigheid?
  • Opstellen van een social mediaplan, waarin we o.a. vastleggen op welke kanalen de doelgroepen zich bevinden, met welke content ze benaderd moeten worden, en hoe je de interactie met je netwerk aangaat voor het optimale resultaat.

Onderstaande bedrijven gingen u voor:

QuoVadis Nederland
Office Depot
Valuepack



Lees hier onze privacyverklaring

Uitvoering

Als we eenmaal beredeneerd hebben wat we willen vertellen en op welke manier, is het tijd voor het leukste deel: de uitvoering. We richten de kanalen in zodat relevante informatie snel te vinden is, en de content en de timing worden opgenomen in het posting-plan. Waar nodig sponsoren we posts, zodat niet alleen de bestaande volgers de content zien, maar ook nieuwe doelgroepen.

Of het nou gaat om een zakelijk ingestoken campagne om je diensten kenbaar te maken via LinkedIn, een activiteit op Facebook om de “Meest ontoegankelijke situatie van Nederland” te vinden, of een Digital Executive-programma om een CEO als autoriteit te positioneren: de mogelijkheden zijn eindeloos!

Social_5 hashtag
Social_5 graph

Social media tools

Ook op social media is het belangrijk dat je op ieder moment alle kanalen inzichtelijk hebt, de issues kent waarop je beducht moet zijn of die je in je voordeel kunt gebruiken, weet wat er over jouw bedrijf wordt gezegd en wat het sentiment is van de conversatie, zodat je direct kunt reageren. Monitoring en webcare dus.

Monitoring en webcare

We ontzorgen onze opdrachtgevers door alle dagelijkse social media-taken uit handen te nemen. We maken de content en plaatsen de posts, we monitoren en antwoorden wanneer nodig, we spelen in of liften mee op de onderwerpen, of we creëren onze eigen issues.

 

Social media support

De kracht van social media zit hem in de continue aanwezigheid met goede content en de interactie aangaan met de volgers in je netwerk. Zowel op de eigen accounts als in online discussiegroepen, platforms of netwerken.

Dagelijks monitoren is een must, adequaat reageren cruciaal. Bij Wisse Kommunikatie hebben we de experts en de tools om onze opdrachtgevers volledig te ontzorgen op social media-gebied en zo en enorme tijdsbesparing te realiseren.

Social_4 likes

"Don't use social media to impress people; use it to impact people."

Wil je actief zijn op social media, de interactie aangaan met je netwerk en kwalitatief hoogwaardige content delen via je eigen kanalen, maar ontbreekt het je aan expertise of tijd? Wisse Kommunikatie neemt de activiteiten graag uit handen!