Strategie. Content. Leads.

Leadgeneratie

Hoe kom je onder de aandacht van je potentiële klanten en wek je hun interesse voor je diensten? Hoe verstevig je het contact met je leads en realiseer je hun conversie naar klant? En hoe kom je überhaupt in contact met je prospects als er geen fysieke contactmomenten zijn, zoals tijdens de pandemie?
Met leadgeneratie.

Met de juiste insteek, expertise en tools creëer je tot op het kleinste niveau inzicht in je traffic en in het gedrag van je bezoekers en kom je in contact met potentiële klanten, waar ze zich ook bevinden.

Bij leadgeneratie wordt vaak uitsluitend gedacht aan sales- en marketingactiviteiten. Maar bij Wisse Kommunikatie voegen we daar nog een vakgebied aan toe: PR. Want het zijn juist de PR-consultants die de content kunnen schrijven voor de campagne. En wij zijn ook degenen die weten welke vakmedia passen bij de doelgroep, waardoor een campagne ook de gewenste ROI oplevert.

Er zijn veel manieren om leads te benaderen, maar het succes van leadgeneratie schuilt in ijzersterke content. Content die op verschillende manieren kan worden aangewend; bijvoorbeeld in de vorm van blogs die worden ingezet binnen contentmarketing of nieuwsbrieven die worden verzonden via een marketing automation tool. Maar denk ook eens aan Podcasts en Webinars, die we ook graag geheel voor je verzorgen.

Maar de echte synergie van marketing, sales, PR en content komt tot uiting in onze jongste dienst: Journalistic Content Automation.

Onderstaande bedrijven gingen je voor:

Tell James
mijnCaress
QuoVadis Nederland



Lees hier onze privacyverklaring

Contentmarketing

Dankzij onze jarenlange ervaring in de PR en de scherpe pen van onze consultants heeft Wisse Kommunikatie alle kennis en kunde in huis om de juiste content te schrijven voor marketingdoeleinden in elk stadium van de customer journey. Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met SEO, maar ligt de nadruk op de informatie die de doelgroep wil ontvangen. Op het juiste moment, in de meest passende vorm.

Want goede marketing is geen kwestie van ‘heel vaak schieten met hagel en kijken wie je raakt’. Goede marketing is goede content, op het juiste moment, gericht op de juiste doelgroep.

Voor het meest gedetailleerde inzicht in de doelgroepen, het maken van persona’s en het verspreiden van content maken we gebruik van enkele beproefde tools, waaronder SharpSpring, die ons een enorme waaier aan mogelijkheden bieden.

PESO-model
Marketing automation

Marketing automation

Voor velen synoniem met een stuk slimme lead generation software, voor ons een onderdeel van een nieuw concept om de marketing en communicatie te optimaliseren: marketing automation.

Omdat we ervan overtuigd zijn dat een tool een lege huls is totdat je er iets mee doet, bedden wij die tool in in een complete dienst. Daarbij stroomlijnt de software het proces en regelt ze de administratieve mogelijkheden, maar zorgt de combinatie met journalistiek verantwoorde content pas voor de echte impact.

In onze dienst Journalistic Content Automation is de technologie - in dit geval SharpSpring - het vehikel om content, de écht waardevolle asset in dit verhaal, efficiënt te verspreiden. Maar het is aan de PR-professional om die content persoonlijk te maken, nieuwswaardig, pakkend en overtuigend.

Journalistic Content Automation

Marketing en contentmarketing stellen dus weinig voor zonder de juiste content. Daarom hebben wij de dienst ‘Journalistic Content Automation’ geïntroduceerd.
Het doel van Journalistic Content Automation is de betrokkenheid van doelgroepen binnen essentiële beslistrajecten te vergroten door het (geautomatiseerd) aanbieden van relevante en journalistieke content.

De dienst bestaat dus uit twee componenten: een marketing automation tool en goede content.

Journalistic content

Door de informatieve en overtuigende kracht van journalistieke content structureel in te zetten, raakt de doelgroep bij iedere stap in het proces op inhoud meer overtuigd van het product, de dienst of de reputatie van een bedrijf. Hierbij kan sprake zijn van owned content, maar ook van earned, shared en paid.

Marketing automation

Door de impact van de journalistieke content in de verschillende fases van de funnel te testen en te optimaliseren, worden op belangrijke momenten in het beslissingsproces contactmomenten ingezet en waar mogelijk geautomatiseerd, om uiteindelijk leads te converteren naar klanten, sollicitanten naar medewerkers, en gebruikers naar ambassadeurs.

Wisse Kommunikatie heeft enkele SharpSpring-specialisten in huis en prijkt daarom op de lijst van SharpSpring certified partners. Wat aantoont dat we de juiste kennis en kunde in huis hebben om leadgeneratie voor eender welk bedrijf tot een succes te maken.

Whitepaper Journalistic Content Automation

Wil je meer weten wat Journalistic Content Automation van Wisse Kommunikatie voor jouw bedrijf kan betekenen? Lees dan meer over onze jongste dienst en download de whitepaper!