Strategie. Content. Reputatie.

PR

Ieder bedrijf heeft wel een verhaal om te delen. Een verhaal dat interesse wekt, waar kennis in schuilt en waar mensen nieuwsgierig van worden. Maar niet iedereen weet dat verhaal op een pakkende manier over te brengen.

De PR-consultants van Wisse Kommunikatie kunnen dat wel. Wij vinden steeds weer de nieuwswaarde in een verhaal, dat we in de meest passende vorm via de juiste kanalen naar buiten brengen. Bijvoorbeeld door middel van een gericht lobbytraject of een goed getimed evenement of een persreis, met publicaties in de vakmedia, in een rondetafelgesprek of een sterke social mediacampagne.

Wil je meer weten over wat PR voor jouw bedrijf kan betekenen? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op!



Lees hier onze privacyverklaring

kranten

PR draait om nieuwswaarde

PR of public relations wordt omschreven als ‘het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een bedrijf en zijn stakeholders’. Een mooie omschrijving van een integer vakgebied, maar toch blijkt met regelmaat dat er nog veel onduidelijkheid bestaat over wat PR is en wat het voor een bedrijf kan betekenen.

PR heeft een groot aantal voordelen ten opzichte van de meer commerciële campagnes. Dankzij de journalistieke manier van schrijven die al onze consultants stevig in de vingers hebben, brengen we bedrijven op een informatieve, objectieve en geloofwaardige manier in de media die zich in het hart van hun doelgroep begeven. Daarmee zorgen onze PR-campagnes voor een grotere naamsbekendheid en autoriteit van zowel de organisatie als haar bestuurders.

PR is vaak niet los te zien van mediarelaties. De juiste connecties met de landelijke, regionale en vakmedia zijn belangrijk voor het genereren van free publicity. Want hoe goed de whitepaper, de klantcase, het persbericht, de onderzoeksrapportage of de reeks blogs, vlogs of podcasts ook is, als de content niet voor publicatie bij de juiste journalist terechtkomt, is het nutteloos als earned content.

PR draait om reputatie

PR werkt constant aan de positieve relatie tussen een bedrijf en zijn publiek. Door structureel journalistiek ingestoken informatie te verspreiden over jouw bedrijf zorgen wij ervoor dat je naamsbekendheid groeit en dat de ontvanger van de content op een positieve manier over je bedrijf, diensten of producten gaat en blijft denken.

MT1000 logo

“If I was down to my last dollar, I'd spend it on public relations”

Wil je weten waarom Bill Gates deze legendarische woorden sprak? Onze consultants kunnen je alles vertellen over de meerwaarde van een goed gerichte PR-actie.