Preloader

Zo, beste lezer, dit is de laatste blog van dit jaar. Met als thema: samenwerking.

Interne samenwerking

Te beginnen met de interne. Samen hebben we ervoor gezorgd dat Wisse Kommunikatie strakker is ingericht dan ooit. Met een nieuw pand in het centrum van Arnhem, een geweldig kernteam en een nog scherpere focus op hetgeen echt belangrijk is.

Internetsamenwerking

Zo hebben we onze ambitie verder aangescherpt om onze opdrachtgevers te helpen organisaties, mens en maatschappij te verbeteren met hun innovaties. Die boodschap zat er ‘op schrift’ natuurlijk altijd wel in. Maar visueel mocht het aanzetstaal er nog even langs. Daarom hebben we samen met Internetbureau Websight onze site vernieuwd. En daarop aangegeven dat je die ambitie met en voor je klant alleen kunt realiseren als deze ‘always on’ is. Als je in alle geledingen van het communicatieproces op het juiste tijdstip de juiste content aanbiedt.

Daar helpen wij onze klanten bij aan de hand van onze ABCD-formule, die ‘story selling’ als uitkomst heeft:

  • Analyseren – Gegevens analyseren uit de vele openbare en eigen databronnen
  • Bouwen – Data combineren en duiden, als solide basis voor het juiste verhaal
  • Creëren – Het verhaal met de juiste insteek en invalshoeken vertellen
  • Distribueren – Content naar de juiste ontvangers doorzetten. Waarna de cyclus herbegint.
Crisissamenwerking

Onze klanten zijn ‘always on’, maar wij zelf natuurlijk ook. Onze eigen ‘always on’-gedachte uit zich bij uitstek in onze activiteiten op het gebied van crisiscommunicatie. Wij staan letterlijk ‘altijd aan’. Opdrachtgevers – met of zonder crisiscommunicatieabonnement – kunnen ons namelijk 24/7, 7/7 en 365/365 bereiken voor bijstand.

Ook internationaal staan we aan, via onze dienst SALUS. Daarvoor werken we nauw samen met onze partners in de Worldcom PR Group, het grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, waar Wisse Kommunikatie al ruim 35 jaar lid van is.

Trainingssamenwerking

Als je crisiscommunicatie zegt, zeg je mediatraining. Hoe vaak komt het niet voor dat je als directeur of bestuurder, MT-lid, HR-verantwoordelijke, Seveso- of ARIE-expert of als locatie- of communicatiemanager met enige dwang uitgenodigd wordt om uit te leggen hoe je organisatie tot een bepaald besluit is gekomen, hoe ‘het heeft kunnen gebeuren’ en hoe je gaat zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Vaak, kan ik je vertellen. En steeds vaker.

Daarom was onze samenwerking met Evert van Wijk en onze overname van zijn gerenommeerde trainingsbureau Mediatraining Benelux voor ons een van de hoogtepunten van 2024.

ESG-samenwerking

Even terug naar onze ambitie om onze opdrachtgevers te helpen organisaties, mens en maatschappij te verbeteren met hun innovaties. Daarin wordt duurzaamheid een steeds belangrijker thema.

Werken aan ESG loont. Niet alleen voor het bedrijf en zijn medewerkers, leveranciers en investeerders, maar voor onze hele maatschappij.

Daarom zijn we de samenwerking aangegaan met duurzaamheidsplatform Eevery. Door hun slimme software en onze expertise op communicatiegebied te combineren, helpen we bedrijven hun duurzaamheid te vergroten, hun sociale verantwoordelijkheid te optimaliseren en er op de juiste manier over te communiceren.

Samenwerking

Samenwerking dus. Voor ons hét woord dat 2024 karakteriseert, en dat ook cruciaal zal zijn voor de komende jaren van Wisse Kommunikatie. Want ‘Kennis is macht, maar kennis delen is kracht’, citeer ik lakshalve iedere motivatiecoach. Maar het klopt wel.

Tot in 2025.

Geef een reactie

Your email address will not be published.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.