PR voor Health Valley startups

U hebt een fantastisch product of een geweldige dienst ontwikkeld en u bent klaar om de markt te betreden. Maar hoe bereikt u uw potentiële klanten? Hoe overtuigt u hen van de voordelen van uw vinding? Hoe maakt u uw autoriteit en thought leadership op uw vakgebied duidelijk? Door gericht en structureel te communiceren met al uw doelgroepen.

Daarom heeft Wisse Kommunikatie een concept ontwikkeld dat startups, waaronder Health Valley-partners, in staat stelt tegen een ‘partnerprijs’ basisdocumentatie en communicatie- en PR-activiteiten in te kopen.

In dit kader hebben we drie PR-pakketten opgezet, die idealiter voorafgegaan worden door de activiteiten die we in onze starter kit aanbieden. Met het startpakket en structurele PR-activiteiten kunt u er zeker van zijn dat uw kernboodschappen staan als een huis en dat u uw stakeholders, met de juiste, op maat gesneden informatie bereikt. Of dat nu klanten, subsidieverstrekkers, journalisten, bloggers, social media-gebruikers, of andere Health Valley-partners zijn.

De resultaten van de PR-activiteiten koppelt Wisse Kommunikatie door middel van een gedegen (online) rapportage terug aan de desbetreffende partner en – indien relevant - aan Health Valley.

In onderstaand overzicht staan de verschillende PR-pakketten vermeld, inclusief hun prijzen en inhoud.

De intake neemt Wisse Kommunikatie graag voor haar rekening. In een uitgebreid telefoongesprek of een meeting op locatie horen we graag wat uw wensen en verwachtingen zijn ten aanzien van communicatie en PR, en vertellen wij u wat u van ons kunt verwachten.

Health Valley communicatiepakket / Starter kit

€ 1.500,-  [Waarde € 3.000]

Health Valley Public Relations-pakketten

Pakket 1

2 x persbericht/blog
en 1x artikel

€ 1.500,- 
[Waarde € 2.600]

Pakket 2

4 x persbericht/blog
en 2 x artikel

€ 2.750,- 
[Waarde € 5.200]

Pakket 3

6 x persbericht/blog
en 3 x artikel

€ 3.750,- 
[Waarde € 7.800]

 

Uitleg bij de pakketten

Starter kit
Met de starter kit zorgen we dat u communicatief gezien goed beslagen ten ijs komt, zowel voor de media als voor uw klanten of opdrachtgevers en eventuele investeerders. De starter kit bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Telefonische briefing van Wisse Kommunikatie door de Health Valley-partner en discussie over profilering, doelgroepen, boodschappen, woordvoering en prioriteiten
  • Analyse van en advies over de online aandacht die uw bedrijf genereert
  • Communicatieve issue-, markt- en concurrentieanalyse
  • Opzetten van een mediadatabase
  • Opzetten van een database van mogelijke ‘endorsers’, zoals brancheorganisaties, professionele platforms en overheden
  • Schrijven van standaard pers- of klantinformatie, met daarin uw boilerplate (het stuk ‘over ons’ in een persbericht), een fact sheet over uw bedrijf en een fact sheet over uw product of dienst
  • Op basis van het bovenstaande stellen we 3 invalshoeken op, korte ‘taalkundige haakjes’ om de media en andere stakeholders te interesseren voor uw bedrijf, product of dienst

 

Persbericht
Een persbericht wordt onder andere gebruikt om een productintroductie breed aan te kondigen, een aansprekend verkoopresultaat kenbaar te maken, of om een samenwerkingsverband of nieuwe klant, de financiële resultaten, een benoeming van een manager of een overname of fusie wereldkundig te maken.

  • inclusief uitsturen naar de media- en stakeholderlijst die Wisse Kommunikatie op maat samenstelt
  • schrijf- en correctieronde
  • beknopte rapportage van de resultaten 

 

Blog
Een blog gebruiken we om structureel online aandacht te genereren voor een partner die zich op basis van zijn vakkennis als autoriteit profileert. Vaak is het onderwerp van een blog een issue in de sector waarin de partner werkzaam is. De blog is bij uitstek geschikt om te delen via de sociale media of content engagement platforms van de partner zelf en/of die van Health Valley.

  • inclusief schrijf- en correctieronde
  • advies over plaatsing

 

Artikel
De verzamelnaam ‘artikel’ dekt de volgende PR-uitingen: klantverhaal, commentaarstuk en opiniestuk.

Klantverhaal: Beschrijft op welke manier en met welke oplossing een bepaalde klant van de partner zijn doelstelling heeft bereikt (hogere productiviteit, meer winst, snellere omlooptijden, meer klanten, hogere tevredenheidsgraad, hogere patiënttevredenheid, enz.). Wordt doorgaans in het sales-traject gebruikt om potentiële klanten over te halen.
Commentaarstuk: Geeft vanuit een autoriteitspositie commentaar op belangrijke bewegingen in of aankondigingen vanuit de sector.
Opiniestuk: Speelt in op issues in de sector geschreven vanuit het perspectief van de partner.

Voor alle artikelen geldt:

  • inclusief telefonisch interview
  • schrijf- en correctieronde
  • advies over plaatsing
  • beknopte rapportage van de resultaten


Uiteraard kunnen we Health Valley-partners ook bijstaan met andere uitingen en diensten, zoals social media-posts, infographics, videoproducties, mediatrainingen en crisiscommunicatie. Prijzen zijn op aanvraag beschikbaar; Health Valley-partners profiteren van 20% korting op deze additionele activiteiten.

Voorwaarden

Als u wil weten onder welke voorwaarden wij deze diensten aanbieden, neem dan contact op met Serge Beckers.