Innovatie. Strategie. Content. Rust.

Crisiscommunicatie

Iedere organisatie kan met een crisissituatie te maken krijgen. Wat de aard ervan ook is: onmiddellijke actie is vereist. Zeker in het huidige maatschappelijke en medialandschap, waarin nieuws zich razendsnel verspreidt door scorebeluste journalisten of via sociale media waar mensen uit emotie reageren voordat ze de feiten hebben leren kennen. Of het medialandschap waarin gedupeerden eerder een verslaggever of een platform hun verhaal toevertrouwen dan de aangewezen instanties en hulpdiensten.

Wisse Kommunikatie heeft crisiscommunicatie-overeenkomsten met zo’n veertig zorgorganisaties, en met farmaceuten, leveranciers van medische hulpmiddelen, (petro)chemische bedrijven, IT-bedrijven en organisaties in de industrie en in de zakelijke dienstverlening. Zowel voor lokale als nationale en internationale kwesties. Voor hen staan onze 4 consultants 24/7 en 7/7 bereikbaar voor raad en daad op het gebied van crisiscommunicatie. Serge Beckers en Theo Snijders zijn daarbij de eerste aanspreekpunten.

Direct hulp nodig bij een crisis?

Bel voor directe bijstand naar ons centrale crisisnummer: 026 372 0871

 

Onderstaande bedrijven hebben we bijgestaan:




Lees hier onze privacyverklaring

 

air-products
mijnCaress
LFC-Mallinckrodt-1
LFC-CCV-1
Zonnehuisgroep IJssel-Vecht
Blijf groep
ggz breburg
Moviera
Klimmendaal
Beweging 3.0
S Heerenloo
RIBW Overijssel
Crisiscommunicatie

Casussen

Het is geen toeval dat inmiddels ruim 50 organisaties onze crisisexperts inschakelen voor zowel de voorbereiding op als de afhandeling van crises. Want in de kleine 20 jaar dat we al actief zijn in de crisiscommunicatie hebben we al heel wat casussen afgehandeld voor en samen met onze opdrachtgevers. Een kleine greep uit onze expertise:

besmetting / bestuurlijke crisis / bezuinigingsronde / brand(stichting) / datalek / diefstal / fraude / greenwasching / hack / inspectiebezoeken / kinderporno / mishandeling / misbruik / #metoo / ondeugdelijk pand / ongeval / onrust bij omwonenden / ontploffing / ontslagronde / ontsnapping cliënt / ransomware / reorganisatie / seksuele intimidatie / slechte zorgkwaliteit / sterfgeval / systeemstoringen / terughaalactie / vakbondsacties / verdwijning cliënt / voedselvergiftiging / wilde staking / zelfmoord

Een gewaarschuwd mens...

Ook maken onze contractanten gebruik van onze expertise voor het ‘crisisvoorwerk’, zoals het structureel verspreiden van de juiste boodschappen van de organisatie, het uitwerken van crisisscenario’s en Q&A’s, het in kaart brengen en monitoren van de online-aandacht, het opstellen van een crisisplan en het trainen van het MT en de woordvoerders. Als zich dan een crisis voordoet, kan iedere betrokkene snel opgelijnd worden en met kennis van zaken de crisissituatie afhandelen.

Crisiscommunicatie

Hulp nodig bij een crisis?

Als je hulp nodig hebt bij een crisis of calamiteit staan onze vier crisiscommunicatieconsultants, via ons centrale crisisnummer 026 3720871 voor je klaar. Zeven dagen per week, 24 uur per dag. Het maakt daarbij niet uit of jouw organisatie al tot onze crisiscontractanten behoort of dat je ons voor het eerst benadert.

Binnen de zorgsector geldt een iets andere dynamiek dan bij commerciële organisaties, die bijvoorbeeld rekening moeten houden met beleggersbelangen en internationale impact. De pakketten en diensten lopen dan ook uiteen. Hier kun je de informatie ophalen met betrekking tot crisiscommunicatie voor zorginstellingen, de informatie voor bedrijven kan via deze link opgevraagd worden.

Wil je meer weten over onze dienstverlening? Vul dan het formulier in en we nemen telefonisch contact met je op, waarna we liefst even langskomen voor een persoonlijke kennismaking. Want ‘weten met wie je te maken hebt’ is natuurlijk cruciaal bij dit soort reputatiegevoelige activiteiten.