Innovatie. Strategie. Content. Rust.

Crisiscommunicatie

Elke sector heeft zijn eigen dynamiek qua communicatie, en zeker op het gebied van crisiscommunicatie. Daarom heeft Wisse Kommunikatie zowel crisisexperts klaarstaan op zorggebied als specialisten voor het bedrijfsleven. 24/7 en 7/7.

Deze experts staan samen ruim veertig zorgorganisaties bij, en werken - veelal op basis van crisiscommunicatieabonnementen - verder nog met farmaceuten, leveranciers van medische hulpmiddelen, (petro)chemische bedrijven, IT-bedrijven en organisaties in de industrie en in de zakelijke dienstverlening. Zowel lokaal als nationaal en internationaal.

Kijkje in de keuken

Ben je benieuwd wat er allemaal komt kijken bij crisiscommunicatie, en hoe je je zo goed mogelijk voorbereidt? We delen hier graag onze 'Inleiding in de crisiscommunicatie' met je.

 

Direct hulp nodig bij een crisis?

Bel voor directe bijstand naar ons centrale crisisnummer: 026 372 0871

 

Enkele bedrijven en organisaties die we hebben bijgestaan:




Lees hier onze privacyverklaring

 

air-products
mijnCaress
LFC-Dekra-1
LFC-Mallinckrodt-1
LFC-CCV-1
CHDR
Zonnehuisgroep IJssel-Vecht
Blijf groep
Batavia
ggz breburg
Moviera
dokteronline.com.
Klimmendaal
Beweging 3.0
Logo_Ethypharm
S Heerenloo
RIBW Overijssel
2876928_Logo_Stacked
Crisiscommunicatie

Casussen

Het is geen toeval dat inmiddels ruim 50 organisaties onze crisisexperts inschakelen voor zowel de voorbereiding op als de afhandeling van crises. Want in de kleine 20 jaar dat we al actief zijn in de crisiscommunicatie hebben we al heel wat casussen afgehandeld voor en samen met onze opdrachtgevers. Een kleine greep uit onze expertise:

besmetting / bestuurlijke crisis / bezuinigingsronde / brand(stichting) / datalek / diefstal / fraude / greenwasching / hack / inspectiebezoeken / kinderporno / mishandeling / misbruik / #metoo / ondeugdelijk pand / ongeval / onrust bij omwonenden / ontploffing / ontslagronde / ontsnapping cliënt / ransomware / reorganisatie / seksuele intimidatie / slechte zorgkwaliteit / sterfgeval / systeemstoringen / terughaalactie / vakbondsacties / verdwijning cliënt / voedselvergiftiging / wilde staking / zelfmoord

Een gewaarschuwd mens...

Ook maken onze contractanten gebruik van onze expertise voor het ‘crisisvoorwerk’, zoals het structureel verspreiden van de juiste boodschappen van de organisatie, het uitwerken van crisisscenario’s en Q&A’s, het in kaart brengen en monitoren van de online-aandacht, het opstellen van een crisisplan en het trainen van het MT en de woordvoerders. Als zich dan een crisis voordoet, kan iedere betrokkene snel opgelijnd worden en met kennis van zaken de crisissituatie afhandelen.

Crisiscommunicatie

Hulp nodig bij een crisis?

Als je hulp nodig hebt bij een crisis of calamiteit staan onze vier crisiscommunicatieconsultants, via ons centrale crisisnummer 026 3720871 voor je klaar. Zeven dagen per week, 24 uur per dag. Het maakt daarbij niet uit of jouw organisatie al tot onze crisiscontractanten behoort of dat je ons voor het eerst benadert.

Binnen de zorgsector geldt een iets andere dynamiek dan bij commerciële organisaties, die bijvoorbeeld rekening moeten houden met beleggersbelangen en internationale impact. De pakketten en diensten lopen dan ook uiteen. Hier kun je de informatie ophalen met betrekking tot crisiscommunicatie voor zorginstellingen, de informatie voor bedrijven kan via deze link opgevraagd worden.

Wil je meer weten over onze dienstverlening? Vul dan het formulier in en we nemen telefonisch contact met je op, waarna we liefst even langskomen voor een persoonlijke kennismaking. Want ‘weten met wie je te maken hebt’ is natuurlijk cruciaal bij dit soort reputatiegevoelige activiteiten.