Vakbladen

Hoe vakbladen (misschien) wel kunnen overleven

In mijn vorige blog had ik het over de neergang van de Nederlandse vakmedia als gevolg van hun snelle vercommercialisering. Kort door de bocht werkt dat zo: door grotendeels in te zetten op betaalde partnerships en sponsored content verarmt de redactionele kwaliteit en verliezen de vakbladen hun positie als betrouwbaar en onafhankelijk informatiekanaal. Daardoor haken […]

PR

Nieuws van de dag

Tja… Amerikaanse klaagt bedrijf aan wegens ’te lange’ bereidingstijd van macaroni (Nu.nl) Duurzaamheid ‘Wereldwijd vier keer meer energie bespaard dan in 2021’ (BNR) Partijen studeren op waterstofdistributienet in Amsterdams havengebied (energeia.nl) Solarfields plaatst elektrolyser naast zonnepark voor grotere efficiëntie (energeia.nl) Kamer worstelt met grip op CO-beleid. Links verwerpt klimaatnota (energeia.nl) Recordopbrengst lonkt voor eigenaren zonnepanelen […]

MF PR communicatie of marketing 2

PR, communicatie, marketing en sales, en waar Wisse Kommunikatie de grens trekt

Al jaren zeggen we dat de grenzen tussen PR, marketing en communicatie vervagen. Marketing gaat steeds meer over het creëren van serieuze content, iets waar PR- en communicatieprofessionals al jaren bedreven in zijn. PR en communicatie moeten dan weer steeds meetbaarder worden, met behulp van metrics waar marketingprofessionals al jaren dol op zijn. Maar ondanks […]

Twexit

Tijd voor een Twexit?

Sinds Elon Musk aan het roer staat bij Twitter is er een hoop onzekerheid over de koers van de social mediadienst. Welke gevolgen heeft dit voor de zakelijke kant van Twitter, doen bedrijven verstandig aan een Twexit? Het zal je niet ontgaan zijn dat het rommelt bij Twitter. De afgelopen weken gebeurde er zoveel tegelijk […]

46 msc marketing management

Lessons learned: MSc Marketing Management

Afgelopen september ben ik begonnen aan de master Marketing Management aan de Universiteit van Tilburg. Zo af en toe hebben we tijdens de lunchpauze bij Wisse discussies over lopende projecten, opvallende onderzoeksresultaten en theorieën. Erg interessant om inzichten van collega’s hierover te horen. Het geeft mij een breder, objectief overzicht op de materie. Maar what’s […]

Logo width

Worldcom Confidence Index: betrokkenheid bij ESG en DEI daalt, maar stijgt op gebied van aantrekken van talent

De Worldcom Confidence Index (WCI) laat tussen april en september 2022 significante veranderingen zien in de betrokkenheid van zakelijke leiders bij de 10 onderwerpen die wereldwijd de meeste aandacht hebben. Betrokkenheid bij ESG en DEI gedaald De onderwerpen waarbij de betrokkenheid het sterkst is gedaald, zijn ESG (Environmental, Social and Governance, -28%), klanttevredenheid (-21%) en […]