Strategie. Content. Merk.

Communicatiestrategie

Elk sterk merk begint met een sterke communicatiestrategie en dito plan. Met het uitzetten van de juiste strategische lijnen, die tactisch uitgewerkt worden en vervolgens een operationele invulling krijgen. Dat werkt organisatorisch zo, en dus ook communicatief.

‘Plan’ is daarbij het sleutelbegrip. Zonder communicatieplan geen goede corporate communicatie en geen succesvolle arbeidsmarktcommunicatie, zonder crisiscommunicatieplan geen inzicht in de risico’s en geen verweer tegen vervelende media en andere stakeholders.

Een merk bouw en onderhoud je vanuit de communicatiestrategie, door de juiste content in te zetten.

 



Lees hier onze privacyverklaring

Communicatieonderzoek

Meten is weten. Ook in de communicatie.

Als een organisatie haar geschiedenis kent, als ze weet waar ze nu staat én zicht heeft op wat er op termijn gaat spelen, heeft ze cruciale informatie in handen. Zowel uit marketingoogpunt als uit organisatorisch en communicatief perspectief.

Om die informatie over verleden, heden en toekomst boven tafel te krijgen en te houden, is structureel communicatieonderzoek vereist. Wisse Kommunikatie voert dan ook voor verschillende opdrachtgevers jaarlijks een reputatieonderzoek, imago-onderzoek of stakeholderanalyse uit om te bepalen hoe de verschillende doelgroepen de organisatie zien en hoe de communicatie met hen heeft bijgedragen aan hun perceptie van de organisatie. Vaak wordt dit onderzoek gevolgd door een issue-onderzoek en eventueel een communicatieplan, waarin we in kaart brengen met welke communicatieve thema’s de opdrachtgever zich kan onderscheiden.

Corporate communicatie

Corporate communicatie

Het begrip ‘corporate communicatie’ kent vele definities. Een zeer treffende is de beschrijving die stelt dat ‘corporate communicatie gaat over de communicatie van de organisatie en de organisatie van de communicatie.’

Beide onderdelen zijn onze consultants toevertrouwd en zij geven graag een gedegen communicatieadvies in een corporate communicatieplan en de uitvoering. Want schrijven is onze eerste natuur, het managen van communicatieprojecten en –structuren een uitstekende tweede.

Crisiscommunicatie

Iedere organisatie kan met een crisissituatie te maken krijgen. Wat de aard van die crisis ook is: onmiddellijke actie is vereist. Zeker in het huidige medialandschap, waarin nieuws zich razendsnel verspreidt door scorebeluste journalisten en sociale media. Maar niet ieder bedrijf is voorbereid en heeft een crisiscommunicatieplan klaar liggen voor het geval dat. We ondersteunen graag bij een gedegen voorbereiding of in het geval van een acute crisis.

Hulp in geval van crisis?

Als je hulp nodig hebt bij een crisis of calamiteit staan onze vier crisiscommunicatieconsultants via ons centrale crisisnummer 026 3720871 voor je klaar.

Zeven dagen per week, 24 uur per dag. Het maakt daarbij niet uit of je organisatie al tot onze 40 crisiscontractanten behoort of dat je ons voor het eerst benadert.

Crisiscommunicatie
Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie

Een krappe arbeidsmarkt, concurrentie binnen de sector, de vergrijzing van het personeel, het binnenhalen van nieuw talent en het behouden van de bestaande werknemers: veel bedrijven hebben ermee te maken. Om deze uitdagingen aan te kunnen gaan, is effectieve arbeidsmarktcommunicatie onmisbaar.

Onze consultants zijn ervaren in het schrijven van een arbeidscommunicatieplan, waarin zij adviseren en ondersteunen op het gebied van:

  • Employer branding
    Het structureel en op onderscheidende wijze profileren van de organisatie als goede werkgever
  • Werving
    Het bepalen, vinden en vervolgens interesseren van de doelgroepen door middel van aantrekkelijke vacatureteksten
  • Employee relationship management
    De werknemers die binnen zijn ook binnen houden, door middel van transparante interne communicatie die de betrokkenheid bij de medewerkers weerspiegelt
  • Verbinding
    Het creëren van verbinding, loyaliteit en tevredenheid bij de medewerkers, zodat zij op hun beurt enthousiast zijn over de organisatie.

Deze bedrijven gingen je voor:

LFC-thyssenkrupp-1
2876928_Logo_Stacked
mijnCaress
RockwellAutomation_logo_color-photograph_848w477h-e1588858304537
LFC-Sharp-1
air-products
Office Depot
LFC-Panasonic-1
felix-logo-color

Neem gerust contact op

als je meer wilt horen over onze ideeën op het gebied van communicatieonderzoek, corporate communicatie, crisiscommunicatie of arbeidsmarktcommunicatie.