Nieuws en blogs

Blogs

  • 27-07-2017
    Het algoritme is niet altijd koning

    Zoekmachinemanagement wordt steeds vaker onderdeel van onze PR-werkzaamheden. Er is echter een dunne scheidslijn tussen een tekst met strategisch gepositioneerde zoektermen en een tekst die zo bomvol SEO-termen staat dat deze niet meer prettig leest of niet meer interessant is. Wanneer komen je keuzes de ranking ten goede en wanneer gaat het ten koste van de tekst? Dit zijn vragen waar wij als PR-professionals in de praktijk mee te maken krijgen.» Lees meer

    25_algoritme geen koning.jpg
  • 11-07-2017
    Waarom je bij een PR-bureau zou moeten werken? De Wisse-consultants leggen het uit

    Je bent afgestudeerd als communicatieprofessional en je bent op zoek naar een baan. Dan heb je nogal wat te kiezen. Ga je aan de bedrijfskant of aan de bureaukant werken? En kies je een bedrijf in de commerciële branche, of voel je meer voor een non-profit organisatie? Om nog maar niet te spreken over de verschillende soorten functies die je binnen het communicatievak kunt kiezen. Om je een handje te helpen in je oriëntatie, vertel ik je graag over waar ik terecht ben gekomen: een PR- en communicatiebureau. Wat houdt het werken bij een PR-bureau als Wisse Kommunikatie zoal in en wat is er leuk aan?» Lees meer

  • 06-07-2017
    Een startersgids voor PR

    Bestaat er zoiets als een blauwdruk voor een succesvolle PR-campagne? Hoogstwaarschijnlijk niet, maar er zijn wel een aantal elementen die de kans op succes vergroten. Collega Sebastiaan Scheepers geeft vier tips.» Lees meer

  • 06-07-2017
    Visuele communicatie hoort ook in het huisstijlhandboek

    Visuele communicatie wordt steeds belangrijker. Het aandeel van beeld in de vorm van foto’s, video, infographics en animaties stijgt enorm in alle soorten media. Beeld is niet alleen populair, maar informatie in de vorm van beeld wordt door de hersenen sneller verwerkt en beklijft veel beter. Communicatieprofessionals bereiken hun doel in veel gevallen dus simpelweg eerder als ze de geschikte visuele communicatiemiddelen inzetten. Organisaties moeten professioneler met beeld en beeldtaal omgaan en richtlijnen opnemen in bijvoorbeeld het huisstijlhandboek.» Lees meer

  • 05-07-2017
    Webcast in plaats van persconferentie?

    Redacties krimpen al jaren met als resultaat dat journalisten minder tijd hebben om eropuit te gaan. Eind februari publiceerde Het Financieele Dagblad een kort artikel met als kop ‘Webcast wint het van persconferentie bij presentatie jaarcijfers’. Het blijkt dat steeds meer (beursgenoteerde) bedrijven zich hardop afvragen of het organiseren van een persconferentie voor de publicatie van de jaarcijfers nog loont. Deze ontwikkeling kenmerkt de vraag om een andere invulling van traditionele mediarelaties, waarbij het resultaat belangrijker is dan de vorm» Lees meer

  • 29-06-2017
    Vakantievrijheid

    In deze blog vertelt Hubert Wisse over de zakelijke en de sociale kanten van een personenalarm. Hier vind je blog #5, waarin hij vertelt over een koppel dat weer naar het buitenland op vakantie durft te gaan.» Lees meer

    zembro_logo_PB.jpg
  • 21-06-2017
    Fake news: een Bulgaarse aanpak

    Afgelopen mei vond in Sofia, Bulgarije weer de jaarlijkse Youth Meeting van de Worldcom Group plaats. Collega Sebastiaan Scheepers vertegenwoordigde Wisse Kommunikatie en zet in deze blog uiteen hoe een Bulgaarse nieuwswebite zich wapent tegen fake nieuws.» Lees meer

  • 20-06-2017
    Het effect van PR meten? – 68 PR tools op een rij

    Hoe meet je precies wat PR bijdraagt aan je omzet? Indicatoren als aantal vertoningen of plaatsingen zeggen niets over de effectiviteit van een dergelijke campagne. Hoewel er nog geen sluitend antwoord is hoe je dit dan wel meet, kun je er wel degelijke voor zorgen dat je PR-inspanningen effect opleveren. Door bijvoorbeeld het verwijzingsverkeer van gekwalificeerde leads inzichtelijk te maken. Door in de gaten te houden wie er waar, wat en wanneer over je schrijft en wie je op basis van hun gedrag tot je ambassadeurs en influencers mag rekenen. Leonardo Puri heeft een lijst opgesteld van een kleine 70 PR-tools opgesteld om dit alles en nog veel meer in kaart te brengen.» Lees meer

  • 30-05-2017
    De val in privésfeer

    In deze blog vertelt Hubert Wisse over de zakelijke en de sociale kanten van een personenalarm. Hier vind je blog #4.» Lees meer

    zembro_logo_w.jpg
  • 26-05-2017
    Het vinden van talent is niet alleen moeilijk in de IT-branche

    Hoe kun je het juiste talent vinden voor je organisatie als er (te) weinig kandidaten zijn? Blijf je zoeken in dezelfde poule als alle anderen of zet je in op intern opleiden?» Lees meer

1 / 2 / 3 / 4 / … 4  Volgende