Nieuws en blogs

Blogs

  • 21-06-2017
    Fake news: een Bulgaarse aanpak

    Afgelopen mei vond in Sofia, Bulgarije weer de jaarlijkse Youth Meeting van de Worldcom Group plaats. Collega Sebastiaan Scheepers vertegenwoordigde Wisse Kommunikatie en zet in deze blog uiteen hoe een Bulgaarse nieuwswebite zich wapent tegen fake nieuws.» Lees meer

  • 20-06-2017
    Het effect van PR meten? – 68 PR tools op een rij

    Hoe meet je precies wat PR bijdraagt aan je omzet? Indicatoren als aantal vertoningen of plaatsingen zeggen niets over de effectiviteit van een dergelijke campagne. Hoewel er nog geen sluitend antwoord is hoe je dit dan wel meet, kun je er wel degelijke voor zorgen dat je PR-inspanningen effect opleveren. Door bijvoorbeeld het verwijzingsverkeer van gekwalificeerde leads inzichtelijk te maken. Door in de gaten te houden wie er waar, wat en wanneer over je schrijft en wie je op basis van hun gedrag tot je ambassadeurs en influencers mag rekenen. Leonardo Puri heeft een lijst opgesteld van een kleine 70 PR-tools opgesteld om dit alles en nog veel meer in kaart te brengen.» Lees meer

  • 30-05-2017
    De val in privésfeer

    In deze blog vertelt Hubert Wisse over de zakelijke en de sociale kanten van een personenalarm. Hier vind je blog #4.» Lees meer

    zembro_logo_w.jpg
  • 26-05-2017
    Het vinden van talent is niet alleen moeilijk in de IT-branche

    Hoe kun je het juiste talent vinden voor je organisatie als er (te) weinig kandidaten zijn? Blijf je zoeken in dezelfde poule als alle anderen of zet je in op intern opleiden?» Lees meer

  • 23-05-2017
    PR-resultaat: meer dan de kosten van een even zo grote advertentie?

    Als PR-consultants krijgen we regelmatig de vraag van de klant: wat levert dit persbericht, artikel of interview mij daadwerkelijk op? Maar wat is nou de beste manier om de klant de waarde van een PR-campagne te laten zien? Collega’s Hanneke van Heijster en Marjolein Tijdink waren onlangs bij het Forumdebat over monitoring en accountability van onze brancheorganisatie VPRA waar de discussie weer oplaaide.» Lees meer

  • 11-05-2017
    Waarom bureaus juist wel een pitch-vergoeding zouden moeten vragen

    Collega Sebastiaan Scheepers gaf in zijn blog van begin maart drie redenen waarom bureaus er goed aan doen om geen pitch-vergoeding te vragen. En toch… als managing partner sta je er net iets anders in.» Lees meer

  • 02-05-2017
    3 technieken om uit een tunnelvisie te komen

    Onlangs volgde Hanneke de webinar ‘Boost your inner Creativity’ door Creativity Expert Clair Bridges. Na een theoretische introductie op creativiteit, deelde Bridges technieken om het creatieve brein een duwtje in de goede richting te geven als het even vastzit. Lees hier de technieken van Bridges die je kunnen helpen als je het even niet meer weet.» Lees meer

  • 26-04-2017
    Hacking PR; leuke gimmick, maar niet meer dan dat

    Burger King baarde opzien door in hun Whopper-reclame Google Home te hacken. Is hacking een blijvertje in communicatie en marketing? Waarschijnlijk niet, zo betoogt Sebastiaan Scheepers.» Lees meer

    BurgerKing.jpg
  • 25-04-2017
    Koningsdag: oranjekoorts voor iedereen!

    We hebben even moeten wennen aan de verandering van Koninginnedag naar Koningsdag. Niet alleen de Nederlanders, maar ook de toeristen die ieder jaar nog in oranje outfit op station Amsterdam aankomen voor een feest dat al is geweest. Zou ook dit jaar Twitter bol staan met foto’s van vergistoeristen met #Koninginnedag?» Lees meer

  • 25-04-2017
    De zakelijke kant van een personenalarm

    In deze blog vertelt Hubert Wisse over de zakelijke en de sociale kanten van een personenalarm. Hier vind je blog #3.» Lees meer

    zembro_logo_w.jpg
1 / 2 / 3 / Volgende