Nieuws en blogs

Worldcom PR Group publiceert voorspellingen

De Worldcom Public Relations Group, ’s werelds grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, heeft haar communicatievoorspellingen voor 2018 gepubliceerd. De voorspellingen zijn gebaseerd op de input van Worldcom-partners van over de hele wereld, en bieden daardoor inzicht in zowel nationale als internationale, regionale en mondiale trends en issues. In het document, dat via de website van Wisse Kommunikatie te downloaden is, gaat de Worldcom Group onder andere kort in op de volgende onderwerpen:

  • Brexit en geopolitieke onzekerheid
  • Regelgeving op het gebied van social media
  • Reputatie- en crisismanagement
  • Medewerkersbetrokkenheid
  • Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), oftewel General Data Protection Regulation (GDPR)


Ter ondersteuning van de communicatie- en PR-afdelingen die besluiten in te spelen op de trends en issues, heeft Worldcom ook een document gepubliceerd met een aantal communicatietips. Dat document is hier te downloaden.  

Worldcom EMEA-bestuurder Serge Beckers, namens Wisse Kommunikatie betrokken bij het onderzoek, zegt: “We hebben in 2017 het begin gezien van een aantal ontwikkelingen die in 2018 een behoorlijke sociale en dus communicatieve impact zullen hebben. Zowel positief als negatief. Overheden, bedrijven en individuen moeten daar goed mee omspringen. We hopen dat deze beknopte tips nuttig zijn hierbij.”

---------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wisse Kommunikatie, de Nederlandse partner van Worldcom Group. U kunt contact opnemen met Serge Beckers, per telefoon: 026-4431523 of per e-mail: serge.beckers@wisse-worldcom.nl.

Over de Worldcom Public Relations Group
De Worldcom Public Relations Group, opgericht in 1988, is met 2000 werknemers bij 143 partners in 115 steden het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke PR-bureaus. In 2013 realiseerde de Worldcom Group een omzet van US$ 343 miljoen bij 3.286 opdrachtgevers. Zo’n 80 bureaus werkten nauw samen aan 90 gezamenlijke accounts. Via de Worldcom PR Group krijgen klanten toegang tot de expertise van ervaren PR-professionals die de taal, cultuur en gewoonten begrijpen van de omgeving waarin zij werken. In Nederland wordt de Worldcom Group vertegenwoordigd door Wisse Kommunikatie en IvRM. Meer informatie over de Worldcom PR Group vindt u via www.worldcomgroup.com,www.facebook.com/worldcompr en www.linkedin.com/company/worldcom-public-relations-group