• nl
  • en
  • de
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Wisse Kommunikatie Wisse Kommunikatie
Crisis call: +31 (0)26 372 0871
Nieuws

Worldcom PR Group brengt Digital Health Monitor uit voor de farmaceutische sector

Nieuws

Farmaceuten laten online vooral op nationaal niveau kansen liggen

In samenwerking met onze partners van de Worldcom Public Relations Group, ‘s werelds grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, heeft Wisse Kommunikatie in september de eerste Digital Health Monitor – Pharmaceuticals’ uitgebracht. Deze monitor, die op initiatief van en onder leiding van Serge Beckers is opgezet, bekijkt in welke mate de grote farmabedrijven lokaal en internationaal aanwezig zijn op en gebruikmaken van apps, blogs, Facebook, Flickr, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Twitter en YouTube.

 

Worldcom: The Local AdvantageWorldwide

Het onderzoek is uitgevoerd door Worldcom-partners in 20 landen: Argentinië, België, Brazilië, Bulgarije, Canada, Colombia, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Peru, Polen, Zuid-Afrika, Spanje, Thailand, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Voor de online-analyses is gebruikgemaakt van de monitoring tool OBI4Wan.

Alle betrokken Worldcom-bureaus hebben voor hun land de volgende bedrijven geanalyseerd: Abbott, AbbVie, Allergan, Amgen, Astellas Pharma, AstraZeneca, Baxter International, Bayer, Biogen Idec, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Eli Lilly, Gilead Sciences, GlaxoSmithKline, Johnson and Johnson, Merck, Mylan, Novartis, Novo Nordisk, Pfizer, Roche, Sanofi, Shire, Takeda en Teva Pharmaceutical.

Serge Beckers is behalve managing partner van Wisse Kommunikatie ook voorzitter van de Healthcare Practice Group van Worldcom. “Onze eerste Digital Health Monitor heeft een aantal interessante trends en gemiste kansen blootgelegd. We weten natuurlijk allemaal dat farmaceuten heel voorzichtig moeten zijn met wat ze zeggen en waar ze dat doen, maar dat neemt niet weg dat je communicatief heel wat meer kunt bereiken als je iets creatiever omgaat met de kanalen die vaak gratis tot je beschikking staan. Een simpele ingreep, zoals YouTube structureel inzetten om aan je employer brand te werken, helpt bijvoorbeeld al om je staande te houden in de battle for talent.”

De samenvatting van alle resultaten is te vinden op onze website, en het complete rapport is hier te downloaden.