De Bauma 2019 vormt het ideale platform voor de eerste presentatie van de volgende generatie Doosan middelzware graafmachines op rupsbanden in de vorm van de DX300LC-7 30‑tons graafmachine die aan Stage V voldoet. De DX300LC-7 biedt in de klasse van 30-tons graafmachines een uitstekende combinatie van goede prestaties, uitgebreide gebruiksfuncties, een laag brandstofverbruik, hoge betrouwbaarheid en een lange levensduur.

Zoals de bezoekers aan de Doosan-stand op de Bauma kunnen zien, bouwen de LC-7 Stage V graafmachines zoals de nieuwe DX300LC-7 voort op het uiterst succesvolle ontwerp van de vorige Stage IV machines. De nieuwe LC-7 graafmachines bieden belangrijke verbeteringen waar het gaat om comfort voor de bestuurder, de bestuurbaarheid van de machine, productiviteit, beschikbaarheid en return on investment. De belangrijkste voordelen van de machine zijn het lage brandstofverbruik, het hoge vermogen, de duurzaamheid en de veelzijdigheid.

Waar de cabine al uitblonk in ruimte en ergonomie, brengt die van de DX300LC-7 het comfort voor de gebruiker en het gebruiksgemak op een nog hoger niveau. De nieuwe cabine heeft standaard meer functionaliteit dan vergelijkbare machines op de markt. De bestuurbaarheid en de precisie voor alle toepassingen zijn uitstekend.

Belangrijke nieuwe features in de cabine

• een nieuw 8-inch touchscreen, dat 30% groter is en meer informatie geeft.
  • een sleutelloos startsysteem
  • een standaard panoramische 360° camera, ultrasoon sensoren (optioneel) en led-werkverlichting (optioneel)
  • een nieuw en slim vermogensmanagement, waarmee de machine tot 7% minder brandstof verbruikt
  • een verbeterd cabineontwerp

Om aan de nieuwe emissievoorschriften voor Stage V motoren te voldoen wordt de DX300LC‑7 aangedreven door een nieuwe Doosan DL08 motor, zonder uitlaatgasrecirculatie, zodat de roetvorming minimaal is. De motor gebruikt de DOC/DPF+SCR nabehandelingstechnologie, waarop gedurende de eerste 8.000 bedrijfsuren geen onderhoud nodig is.

De nieuwe DX300LC-7 komt af fabriek met het ultramoderne DoosanConnect draadloze machineparkbeheersysteem. Met het systeem kunnen de prestaties en de veiligheid van de machines worden bewaakt, waardoor preventief onderhoud wordt gestimuleerd. Het systeem is standaard beschikbaar op alle nieuwe Doosan- graafmachines vanaf 14 ton, alle nieuwe Doosan-wielladers en de nieuwe generatie Doosan-knikdumpers.

Het DoosanConnect-systeem is ook als set beschikbaar voor inbouw achteraf. Klanten krijgen hun eigen account om de met dit systeem uitgeruste machines uit hun machinepark te beheren.